کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

روزهای اول پس از کاشت مو چطور باید خوابید که موها آسیب نبینند؟

کاشت مو جزو عمل‌های حداقل-تهاجمی بشمار می‌آید و دوره نقاهت آسانی دارد. به دلیل این که در این پروسه، جراحی انجام نگرفته است، زخم یا بازشدگی چندانی وجود ندارد که نیازمند التیام باشد. اما با این وجود لازم است بعد از این پروسه روتین مراقبتی به‌دقت رعایت شود تا ضریب موفقیت موهای کاشته‌شده به حداکثر برسد.

در طی کاشت مو به روش FIT، فولیکول‌های مو یک به یک از قسمت‌های قابل‌برداشت (بانک مو) توسط تکسنین کلینیک برداشته می‌شود. سپس وی منافذ ریزی را در منطقه دریافت‌کننده مو ایجاد می‌کند که موها درون آنها کاشته شوند. در طی 7 تا 10 روز بعد از کاشت مو، این منافذ در هر دو بخشِ پوست سر التیام یافته و بسته می‌شوند.

اکثر افراد به فاصله یک یا دو روز بعد از کاشت مو به روال روزمره زندگی خود بازمی‌گردند. برخی ممکن است تا یک هفته از محل کار خود مرخصی بگیرند تا موهای سرشان به حالت عادی دیده شود، که البته از نظر پزشکی ضرورتی ندارد. با وجود این که مراقبت بعد از کاشت مو ساده است، روش‌هایی وجود دارد که آن را ساده‌تر و خروجی کار را بهتر می‌کند.

سرتان را بالا نگه دارید

یکی از عوارض هر نوع عمل، حتی از نوع حداقل-تهاجمی، تورم است. ورم بعد از کاشت مو مسئله‌ای عادی است و در صورتی که برای شما اتفاق افتاده، جای نگرانی ندارد. این مسئله چند روز ممکن است تداوم داشته باشد و در برخی افراد بسیار جزئی است.

هر چه بیشتر این ورم را مهار کنید، زودتر می‌توانید به روال عادی بازگردید.

خوابیدن روی صندلی‌های ریلکسی، بهترین حالت خواب

اگر دسترسی به این نوع صندلی‌ها دارید، توصیه می‌کنیم چند روز اول بعد از کاشت مو بر روی این صندلی‌ها بخوابید. در این صندلی ها، سر در موقعیتی بالاتر از بدن قرار می‌گیرد که باعث کاسته شدن از ورم پوست سر و پیشانی می‌شود. این ورم در روزهای دوم و سوم ممکن است به حداکثر خود برسد و در روزهای بعد تدریجاً کاهش یابد.

جلوی غلت زدن و چرخیدن در خواب را بگیرید

این مسئله در صندلی‌های ریلکسی به خودیِ خود رفع می‌شود زیرا خوابیدن روی این صندلی مانع از غلت زدن و چرخش سر به طرفین و کشیده شدن پوست سر به بالش می‌شود. به طور کلی بهتر است کاری کنید که در روزهای اول بعد از کاشت، هیچ چیزی موهای کاشته شده در پوست سرتان را آزار ندهد.

در هفت روز اول بعد از کاشت مو اگر بتوانید به‌گونه‌ای بخوابید که به طرفین و یا روی شکم نچرخید مشکلی پیش نخواهد آمد. اگر به صندلی ریلکسی دسترسی ندارید، خوابیدن روی کاناپه هم می‌تواند مناسب باشد. در حین خواب می‌توانید سرتان را با قرار دادن یک بالش روی یک دسته کاناپه بالاتر از بدن نگه دارید. این کار باعث می‌شود نتوانید سرتان را در خواب بگردانید.

در حین خواب لازم نیست چیزی روی سرتان باشد. توصیه می‌شود به مدت سه روز سرتان را با کلاه یا لباس و غیره نپوشانید. حتی اگر بر روی ورم سر بخواهید کمپرس یخ بگذارید –که در مورد این نوع ورم توصیه می‌شود- نباید یخ مستقیماً با ناحیه کاشت‌شده در تماس باشد. به طور خلاصه، در این چند روز نباید هیچ چیزی با سر شما در تماس نباشد.

توصیه‌های دیگر دوره پس از کاشت مو

چگونگی شستشوی سر پس از کاشت مو نیز اهمیت زیادی دارد. بهترین توصیه این است که موهایتان را به مدت چند روز کلا نشویید، و وقتی خواستید شستن موها را شروع کنید، در مورد آن از پزشک خود راهنمایی بگیرید.

نوشیدن آب کافی در طی چند روزِ پس از کاشت مو نیز اهمیت دارد. آب خوردن در هر زمانی برای بدن مفید است، اما به‌منظور تسریع بهبودی در دوره کاشت مو اهمیت بالاتری می‌یابد. در مورد تابش مستقیم نور خورشید و همچنین ورزش‌های سنگین در طی روزهای بعد از کاشت نیز محدودیت‌هایی باید در نظر گرفته شود.

مطالعه بیشتر

بازیابی موهای دائمی و طبیعی با کاشت مو

جمع‌بندی

مراقبت پس از کاشت مو مزاحمت زیاد و دوره طولانی ندارد و با رعایت نکات ساده‌ای که گفته شد به فاصله کوتاهی به زندگی عادی خود بازخواهید گشت. شاید سخت‌ترین بخش این مراقبت‌ها، صبر کردن برای دیدن رویش موهای جدید باشد!

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید