کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

آیا یک بار کاشت مو برای بازگرداندن موهای طبیعی من کافی است؟

کاشت مو کاری نیست که بسیاری از افراد به یکباره تصمیم به انجام آن بگیرند. این دستاورد یکی از پرمطالعه‌ترین موضوعات در عرصه پزشکی است. بسیاری از مراجعان کاشت مو ماه‌ها در این زمینه تحقیق می‌کنند تا حداکثر اطلاعات ممکن را درباره آن کسب کنند پیش از آن که تصمیم قطعی به انجام آن بگیرند. طبیعی است اگر نگران این باشید که آیا یک بار کاشت مو برای برطرف کردن مشکل کافی است یا نه. این مطلب اختصاص به توضیح این موضوع دارد.

جواب این سؤال به طور خلاصه این است که: بله، کاشت مو یک پروسه با نتیجه دائمی است. البته این بدان معنی نیست که کاشت مو برای همه یکسان است.

انواع کاشت مو

باید توجه داشت روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. به زبان ساده دو روش اساسی برای انتقال موها به ناحیه طاسی وجود دارد:

در روش FUT نواری از پوست سر به‌طول با بی‌حسی موضعی برداشته می‌شود و محل آن با بخیه دوخته می‌شود. پوست برداشته‌شده به قطعات کوچک که هرکدام حاوی یک یا دو و در برخی موارد سه یا چهار ریشه مو است تقسیم می‌گردد. سپس این قطعات در سوراخ‌های ریزی که قبلا توسط وسیله‌ای بنام پانچ ایجاد شده کاشته می‌شود. از محسنات این روش انجام سریع‌تر آن است و در یک جلسه مقدار بیشتری مو می‌توان کاشت، ولی اسکاری که در محل برداشتن می‌ماند از معایب این روش است.

در روش دوم به نام FIT ریشه‌های مو به تعداد 4-1 تایی با پانچ برداشته‌شده و در محل جدید کاشته می‌شود. یکی از معایب این روش، کُندی عمل است ولی این روش معمولا در محل برداشت، اسکار به‌جا نمی‌گذارد.

تعداد گرفت‌ها (Graft) در کاشت مو

مسئله بعدی، این است که چند گرفت مو برای پوشش ناحیه مورد نظر لازم است.

اگر ریزش موی سر شما در مراحل ابتدایی است و تنها خط پیشانی نیازمند ترمیم است، تعداد گرفت موی کمتری نسبت به کسی که موهای فرق سرش ریزش داشته است لازم است. تخمین تعداد گرفت مورد نیاز توسط پزشک در معاینه اولیه تعیین می‌شود.

چرا نتیجه کاشت مو دائمی است؟

این مسئله به دلیل همان چیزی است که باعث ریزش موها شده است. ریزش موی سر آقایان توزیع یکسانی روی پوست سر ندارد و از الگوهای خاصی به نام الگوی ریزش موی مردانه تبعیت می‌کند. ریزش مو معمولا از خط پیشانی –مخصوصاً  در گوشه‌ها- آغاز می‌شود و تدریجا به بالای فرق سر می‌رسد. با این حال جایی که موهای آن هرگز ریزش ندارد، ناحیه پشت سر است.

این مسئله در نوع خود یک مزیت محسوب می‌شود زیرا از این فولیکول‌های بدون ریزش برای انتقال به نواحی که ریزش داشته استفاده می‌کنیم. استفاده از این موها و انتقال آنها باعث تغییر محسوسی در پشت سر نمی‌شود و این موها تا پیری به حیات خود ادامه می‌دهند. همچنین موی برداشته‌شده از این ناحیه در محل جدید خود در معرض ریزش نخواهد بود.

مطالعه بیشتر

بازیابی موهای دائمی و طبیعی با کاشت مو
لوسیون‌ها و داروها و شامپوها را فراموش کنید

با جایگزینی موهای از دست رفته با موهای دائمی، نیازی به کاشت موی مجدد نیست، زیرا موهای جدید مانند موهای اولیه دچار ریزش نخواهند شد. با این وجود، کسی که در اوایل ریزش مو برای ترمیم خط پیشانی اقدام به کاشت مو کرده است، در آینده بخش‌های دیگری در موهای سرش شروع به ریزش خواهند کرد و ممکن است نیاز به کاشت مو در این نواحی داشته باشد. این متفاوت از نگرانی بسیاری از افراد است که فکر می‌کنند موهای کاشته‌شده آنها نیز ممکن است ریزش داشته باشد. موهای جدید ریزش نخواهند داشت.

یکی از مزایای کاشت مو این است که بعد از انجام آن از رژیم‌های دارویی و غذایی و لوسیون‌ها و شوینده‌های خاص و غیره که قبلا مصرف می‌کردید رهایی خواهید یافت.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید