کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

جلوگیری از مشکلات پوستی برای ورزشکاران

ورزشکاران بیشتر از دیگران در معرض عفونت‌های پوستی هستند که می‌تواند سلامتی آنها را به خطر بیاندازد. در این مطلب توصیه‌های متخصصان پوست برای ورزشکاران و مربیان را برای مراقبت بهتر از پوست جمع‌آوری کرده‌ایم.

  1. خراشیدگی‌ها و بریدگی‌های پوستی را تا بهبودی با باندهای بهداشتی بپوشانید. خراشیدگی و برش، قدرت دفاعی پوست را تضعیف می‌کند و امکان ورود میکروب‌های مسبب عفونت به بدن را فراهم می‌کند.
  2. برای جلوگیری از احتمال عفونت، جلوی تاول زدن را تا حد امکان بگیرید. از یک پد، ژل یا اسپری برای بخش‌هایی از پوست که معمولا تاول می‌زند استفاده کنید. برای مقابله با تاول‌های پا و مچ و دستها، جوراب‌ها و دستکش‌های مخصوص تهیه کنید و یا دو جفت جوراب بپوشید. همچنین اطمینان حاصل کنید کفش‌هایتان کاملا اندازه شما هستند.
  3. لباس‌های جاذب آب بپوشید. این کار به خشک نگه داشتن پوست ورزشکار کمک می‌کند و مانع ورود میکروب به بدن می‌شود.
  4. در رختکن دمپایی به پا داشته باشید. پوشیدن صندل و یا دمپایی در چنین محیط‌هایی احتمال عفونت پا را کاهش می‌دهد.
  5. پس از هر بازی یا تمرین دوش بگیرید. همچنین ورزشکاران باید از صابون‌های ضدباکتری استفاده کنند و تمام بدن خود را بشویند.
  6. اقلام بهداشتی را مشترکاً با دیگران استفاده نکنید. ورزشکاران همیشه باید از یک حوله خشک بعد از دوش گرفتن استفاده کنند و شامپوها، حوله و تیغ و دیگر وسایل شخصیِ خود را به‌کار گیرند.
  7. لباس‌ها و حوله‌ها را پس از هر بار استفاده بشویید. کیف‌های ورزشی نیز همیشه باید تمیز نگه داشته شوند زیرا میکروب‌های عامل عفونت می‌توانند در محیط آن رشد کنند.
  8. چکاپ‌های دوره‌ای منظم پوست انجام دهید. ورزشکاران بایستی هر روز پوست خود را بررسی کنند، مخصوصاً در ورزش‌های پرخطر مانند کشتی. هر گونه علامت غیرعادی از قبیل برش، زخم، ورم و چرک را به مربی یا پزشک تیم گزارش کنید.

بدون مراقبت‌های صحیح، عفونت‌های پوستی می‌توانند به وضعیت خطرناکی برسند. اگر بر روی پوست خود چرک یا هرگونه عارضه‌ای که باعث احساس سوزش و خارش شود ملاحظه کردید، به پزشک مراجعه کنید تا از میادین ورزشی به دور نمانید و سلامتی‌تان حفظ شود.

مراجعه به پزشک متخصص پوست در ارومیه

در ارومیه کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان‌غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید