کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

چطور از محصولات بهداشتی ضدپیری پوست حداکثر نتیجه را بگیریم؟

نحوه استفاده از محصولات بهداشتی ضد چروک و ضد پیری، در میزان تأثیرگذاری آنها نقش دارد. در این مطلب، توصیه‌های متخصصان پوست برای کسب بهترین نتیجه ممکن از این نوع محصولات را آورده‌ایم.

  • با یک محصول شروع کنید. استفاده همزمان از چند محصول ضد پیری می‌تواند باعث تحریک پوست شود. تحریک شدن پوست نیز باعث بارزتر شدن علائم پیری پوست خواهد شد.
  • قبل از مصرف محصول بهداشتی بر روی صورت یا دست، آن را بیازمایید. حتی محصولات بهداشتی ضد‌حساسیت نیز ممکن است باعث بروز عکس‌العمل آلرژیک در پوست شوند. برای تست یک محصول، مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه داخلی بازوی دست‌تان بمالید. این کار را دو بار در روز به مدت 4 یا 5 روز انجام دهید. اگر بعد از این مدت، پوستِ این ناحیه طبیعی به نظر برسد –یعنی عاری از هرگونه قرمز شدن، تورم و هر واکنش دیگری باشد- می‌توانید از آن بر روی پوست صورت و دیگر نواحی استفاده کنید.
  • مصرف محصولاتی که باعث حس سوزش یا خارش می‌شود را متوقف کنید. این نوع واکنش‌ها به معنی تحریک پوست شما هستند، که موجب نمایان شدن علائم پیری خواهد شد. اگر این اتفاق با مصرف کردنِ یک محصول تجویز شده توسط پزشک اتفاق می‌افتد، پیش از قطع مصرف آن، از پزشک خود بپرسید آیا این اتفاق طبیعی است یا خیر. برخی مواد دارویی تجویز شده ممکن است همراه با حس سوزش یا خارش باشند.
  • دستورالعمل‌ها را به دقت انجام دهید. برخی محصولات بهداشتی پوست حاوی موادی هستند که در صورت استفاده بیش از حدِ نوشته‌شده بر روی آن، باعث ایجاد مشکل خواهند شد. استفاده نادرست از این نوع محصولات می‌تواند منجر به گرفتگی منافذ پوست، به‌وجود آمدن لکه‌های پوستی، و یا خشکی شدید پوست شود. دستورالعمل مصرف را حتماً مطالعه کنید و بر اساس آن پیش بروید.
  • کسب نتیجه نیازمند زمان است. یک کرم مرطوب‌کننده ممکن است در طی چند روز خطوط ریزِ روی پوست را محو کند، اما بیشتر محصولات بهداشتی پوست نیازمند حداقل 6 هفته زمان برای اثرگذاری هستند. برای برخی 3 ماه زمان لازم است. صبور باشید و فرصت اثرگذاری به محصولات بهداشتیِ مورد استفاده بدهید.
  • برای تداوم نتایج به‌دست‌آمده، مصرف محصولات بهداشتی را ادامه دهید. اکثر افراد با رسیدن به نتیجه‌ی مورد نظر، مصرف مواد بهداشتی را قطع می‌کنند.
  • از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید. مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید، باعث کاهش علائم پیری زودرس پوست می‌شود. این کار همچنین به پوست فرصت کافی می‌دهد تا خود را بازسازی کند و نیز خطر ابتلا به سرطان پوست را می‌کاهد.

مطالعه بیشتر

همه آنچه در مورد محافظت در برابر نور خورشید باید بدانید

برای محافظت در برابر نور خورشید، توصیه متخصصان را جدی بگیرید:

  • از مرطوب‌کننده استفاده کنید. مرطوب‌کننده باعث به‌دام‌افتادن رطوبت در درون پوست می‌شود. این رطوبت ذخیره‌شده، موجب کاهش بروز خطوط ریز روی صورت می‌شود و رنگ پوست شما را روشن‌تر می‌کند.
  • برنزه کردن را فراموش کنید. همانطور که در مطالب پیشین سایت نیز آمده، برنزه کردن باعث تسریع روند پیری پوست می‌شود. چروک‌های زودهنگام، لکه‌های پیری، و دیگر علائم پیری پوست از جمله‌ی عوارض برنزه کردن پوست هستند.

برخی به اشتباه برای بهتر شدنِ روند جوان‌سازی پوست، بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف خودسرانه برخی محصولات بهداشتی و یا انجام خدمات جوان‌سازی پوست در مراکز غیرمعتبر می‌کنند. این کار بعضاً می‌تواند عواقب بازگشت‌ناپذیری داشته باشد و سلامتی شما را به خطر بیاندازد.

برای نتیجه گرفتن بهتر، به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید

اگر با وجود رعایت این موارد، به نتیجه مطلوب نرسیده‌اید، توصیه می‌کنیم به پزشک متخصص مراجعه کنید تا با معاینه پوست شما و بررسی سوابق پزشکی، محصولات و خدمات جوان‌سازی مناسب برای شما تجویز کند.

در ارومیه کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان‌غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید