کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

چگونه نتایج تزریق پوست را در دوران قرنطینه حفظ کنیم؟

ما در حال حاضر با دوره‌ی بی‌سابقه‌ای روبرو هستیم. اقتصاد جهانی به دلیل همه‌گیری COVID-19 دچار بحران شده است و کشور ما نیز از عواقب آن در امان نمانده است. بسیاری از درمان‌های غیرضروری متوقف شده‌اند و یا روند انجام آنها دچار تغییرات اساسی شده‌است تا بیماران و کادر پزشکی از ابتلا به ویروس کرونا در امان باشند.

بسیاری از بیمارانی که به طور مرتب درمان های غیر‌تهاجمی مانند بوتاکس و فیلر پوست را انجام می‌دهند، احتمالا نمی‌دانند چه زمانی قادر به تعیین قرار ملاقات بعدی با پزشک خود خواهند بود. در این شرایط، چگونه می‌توانیم نتایج آخرین درمان خود را در حالی که در قرنطینه هستیم حفظ کنیم؟

مطالعه بیشتر

اثر تزریق بوتاکس و دیسپورت برای رفع چروک پوست چقدر دوام دارد؟
از آفتاب بپرهیزید!

صرف نظر از اینکه شما درمان‌های تزریقی دریافت می‌کنید یا خیر، به حداقل رساندن میزان قرار گرفتن در معرض آفتاب عادت خوبی است. آسیب ناشی از آفتاب به پوست دلیل اصلی ایجاد چین و چروک است. تزریق دیسپورت و بوتاکس به این چین و چروک‌ها بی‌اثر است زیرا آنها عضلات زیرین را درگیر نمی‌کنند.

دیسپورت و بوتاکس چه تفاوتی با هم دارند؟

«بوتاکس» نام تجاری اولین دارویی است که از Botulinum toxin تهیه شد. علاوه بر آن، برندهای معتبر دیگری از جمله Dysport نیز بر اساس این ماده تولید می‌شوند. در حال حاضر با توجه به این که Botox در ایران عرضه نمی‌شود، برند دیسپورت Dysport انگلستان، تنها برند معتبر در دسترس است و در کلینیک دکتر رشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ممکن است بسیاری از افراد برای از بین بردن یکنواختی قرنطینه، وقت بیشتری را در خارج از منزل سپری کنند. اگرچه این قابل درک است، اما اگر وقت خود را در خارج از منزل می‌گذرانید، از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالا در صورت، گردن و دستان خود استفاده کنید، و مطمئن شوید که حتی در روزهای ابری و نیمه‌ابری هم ضدآفتاب می‌زنید!

 

یک رژیم مناسب برای مراقبت از پوست داشته باشید

مراقبت مداوم از پوست، موجب جوان‌تر ماندن پوست برای مدت زمان طولانی‌تری می‌شود. از آنجا که بیشتر افراد در این دوره در خانه می‌مانند، در صورتی که از قبل رژیم درمانی ندارید، الان فرصت مناسبی برای شروع و حفظ یک رژیم مناسب برای مراقبت از پوست است. روزانه مرطوب‌کننده به پوست خود بزنید و آب فراوان بنوشید. پاک کننده‌ها و تونرها نیز می‌توانند نتایج را بهبود ببخشند.

 

از مکمل‌های روی استفاده کنید

مطالعات مختلف نشان داده است که دیسپورت و بوتاکس مستقیماً با سطح روی در بدن ما واکنش نشان می‌دهد، و استفاده از مکمل‌های حاوی روی می‌تواند اثرات بوتاکس را تا 30% افزایش دهد. از آنجا که بسیاری از افراد کمبود روی دارند، مصرف مکمل‌های روی می‌تواند به افزایش اثرات ضدپیری بوتاکس کمک کند. لابد می‌دانید که افزایش سیستم ایمنی بدن شما در شرایط فعلی نیز بسیار مهم است.

 

استرس نداشته باشید

استرس، تأثیرات منفی بسیاری بر روی بدن وجود می‌آورد. به دلیل عدم‌ثبات شرایط اقتصادی و اجتماعی فعلی، ممکن است افراد از نظر مالی تحت فشار قرار بگیرند یا نگران از دست دادن شغل خود باشند. گرچه ممکن است اجتناب از استرس در زمان یک بیماری همه‌گیر دشوار باشد، اما مطالعات نشان داده است که استرس می‌تواند روند پیری را تسریع بخشد.

اگر عادت دارید که به طور مرتب به درمان‌های تزریقی از جمله تزریق بوتاکس بپردازید، ممکن است با از بین رفتن نتایج، نگران ظاهر خود باشید. در نتیجه، بسیاری از بیماران ممکن است وسوسه شوند که دائماً به آینه نگاه کنند، حرکات ناخواسته مانند اخم کردن مداوم، باعث تحریک عضلات و از بین رفتن سریع‌تر اثر دیسپورت یا فیلر می‌شود.

با متخصص پوست در تماس باشید

اگر تازه می‌خواهید وارد دنیای درمان‌های تزریقی پوست شوید، حتماً با یک متخصص پوست مجرب مشورت کنید. گذراندن وقت در قرنطینه فرصت مناسبی برای تحقیق در مورد روش‌های درمانی و همچنین شناخت و بررسی متخصصان پوست در منطقه شما است تا در صورت بازگشت وضعیت به حالت عادی آماده ادامه درمان‌های ضدپیری و مراقبت از پوست خود باشید.

در ارومیه کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. کلیه فعالیت‌های این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی، در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان‌غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید