کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

آیا کاشت مو می‌تواند همه انواع ریزش مو را جبران کند؟

ترمیم مو به روش مدرن نزدیک به یک معجزه پزشکی است. بسیاری از جراحی‌ها تا حدودی قابل درک هستند و می‌توان نتایج احتمالی و روش آنها را متوجه شد؛ برای مثال فهم این که شخصی بعد از لیپوساکشن چگونه لاغر به نظر می‌رسد نسبتاً آسان است. ولی آیا رشد طبیعی مو‌های انسان‌، در جایی که مویی در آن وجود ندارد هیجان‌آور نیست؟

 

جراحی کاشت مو آسان است

نکته‌ی جالب در مورد عمل کاشت مو این است که یک عمل ساده و بدون درد است. چندین روش مختلف برای کاشت مو وجود دارد و برخی از آن‌ها تهاجمی‌تر از روش‌های دیگر هستند. اما در مقایسه با سایر جراحی‌های زیبایی، ترمیم مو مانند قدم زدن در پارک است، یا بهتر بگوییم، مانند خزیدن بسیار آهسته در پارک است. جراحی کاشت مو یک روند سریع نیست. بسته به اینکه به چه تعداد پیوند نیاز داشته باشید، جراحی شما می‌تواند تا ۸ ساعت کامل طول بکشد. بیشتر بیماران این وقت را با صحبت کردن با پزشک، گوش دادن به پادکست و تماشای تلویزیون سپری می‌کنند.

برای کاشت مو نیازی به بیهوشی عمومی ندارید. معمولا کمی بی‌حسی موضعی برای از بین بردن سوزش کوچکی که در آن فولیکول‌های مو استخراج یا دوباره وارد می‌شوند، کافی است. در صورت لزوم بی‌حسی مجدد در تمام مراحل کار مجددا اِعمال می‌شود. پس از آن، ممکن است تا چند روز تورم داشته باشید. سر شما با نقاط قرمز رنگی پوشانده می‌شود که در عرض یک هفته بهبود می‌یابند. بیشتر بیماران، در طی یک یا دو روز کاملا احساس خوبی دارند و آماده بازگشت به فعالیت‌های روزمره خود هستند.

بنابراین اگر به دنبال بازیابی موهای خود هستید این‌ها خبر خوبی برای شماست. وقتی اقدام به کاشت مو می‌کنید، در حالی که مو‌های جدیدتان رشد می‌کنند به زندگی ادامه می‌دهید و در نهایت دیگر طاس نیستید.

برای درک محدودیت‌های کاشت مو، لازم است در مورد نحوه بازسازی مو صحبت کنیم.

مطالعه بیشتر

بازیابی موهای دائمی و طبیعی با کاشت مو
ترمیم مو چگونه عمل می‌کند؟

بیشتر طاسی‌ها در یک الگوی خاص اتفاق می‌افتند. در حقیقت، رایج‌ترین نوع ریزش مو در مردان، طاسی با مدل مردانه نام دارد. خط مو به سمت بالای سر عقب می‌رود که اغلب در گوشه‌ها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و تاج سر شروع به نازک شدن می‌کند. محلی که رشد مو سالم می‌ماند، حلقه پشت سر است.

برای خانم‌ها ترمیم مو کمی متفاوت عمل می‌کند. هنگامی که خانم‌ها مو‌های خود را از دست می‌دهند مانند آقایان همیشه ممکن است محدود به یک منطقه خاص نباشد. ریزش مو در خانم‌ها در اغلب اوقات به صورت پراکنده است. این به این معنی است که مو‌هایی که قرار است پیوند زده شوند از یک محل متمرکز جمع‌آوری نمی‌شوند، بلکه از سراسر سر برداشته می‌شوند. این کار را می‌توان به صورت نامحسوس انجام داد تا مو‌های بلند‌تر به پنهان شدن جای پیوند‌ها کمک کنند.

هنگامی که برای اولین بار با مشاور ترمیم مو خود ملاقات می‌کنید، وی نوع ریزش مو را ارزیابی می‌کند. نواحی طاسی کجاست و چند پیوند برای احیای خط موی شما و پر شدن تاج به همان شکلی که می‌خواهید لازم است؟ در این مرحله، مهم است که انتظارات خود را مدیریت کنید. هرچه موهای سالم‌تری نسبت به مناطق طاس خود داشته باشید، برداشتن (و در نتیجه نازک شدن) این مو‌های سالم بدون اینکه جلب توجه کند، آسان‌تر است. اما اگر طاسی شما پیشرفته‌تر باشد، انجام این کار مشکل‌تر است. هنگامی که ناحیه موهای سالم از ناحیه طاسی کوچک‌تر باشد، پوشاندن کل سطح سر با کاشت مو مشکل خواهد بود. این زمانی است که به حد مجاز جراحی کاشت مو رسیده‌اید.

انتظارات خود را از جراحی کاشت مو مدیریت کنید

این به این معنی نیست که اگر طاسی شدیدتر است باید کلا از انجام کاشت مو ناامید شوید. مناطق کاملا طاس نیز قابل تغییر هستند. مسئله این نیست که یک نقطه خاص چقدر طاس است. هنگامی که پیاز‌های مو پیوند زده می‌شوند، آن‌ها در ناحیه جدید خود رشد می‌کنند، چه فقط نازک شده باشند و یا آن بخش کاملا طاس باشد. نکته مهم اندازه مو‌های سالم است. هر چه قدر اندازه مو‌های سالم بزرگ‌تر باشد، مو‌های بیشتری برای کاشت در دسترس است.

اگر به تصاویر قبل و بعد از کاشت مو نگاه کنید، تغییرات خارق‌العاده‌ای حتی با درجات مختلف طاسی خواهید دید. نکته مهم این است که واقع‌بین باشید.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید