کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

آیا می‌توان از کاشت مو سود برد؟ سوالاتی که باید در طول مشاوره پرسیده شود

کاشت مو بطور مساوی نیازمند علم پزشکی و هنر است. به لطف تلاش‌های انجام شده در دهه‌های اخیر، امروزه تکنولوژی این اجازه را می‌دهد که اقدامات پزشکی ترمیم مو را بهتر و طبیعی‌تر از قبل انجام دهیم. اما این فرایند نیازمند توجه هنرمندانه است که در طی سال‌ها تجربه قابل دستیابی است. متاسفانه، همه‌ی کلینیک‌های ترمیم مو بطور کامل آنچه را که نیازمند این کار است ندارند.

اگر به دنبال روشی جهت کاشت مو برای موهای از دست رفته هستید، باید مطمئن شوید که در طول مشاوره پزشکی، سوالات مناسبی را مطرح می‌کنید. در غیر اینصورت، ممکن است جذب بازاریابی‌های پر زرق و برق برخی از ارائه‌دهندگان خدمات کاشت مو شوید.

 

در مورد تعداد گرافت یا پیوندهای مورد نیاز سوال کنید

وقتی کاشت مو انجام می‌دهید، پزشک یا متخصص موهای اهدایی را از یک ناحیه پوست سر خارج می‌کند و آن‌ها را در بخشی که نیازمند مو است می‌کارد. این فرایند که اصطلاحاً «پیوند» یا گرفت (Graft) گفته می‌شود، در یک زمان انجام می‌گیرد. هر گرافت حاوی یک تا چهار فولیکول مو همراه با بافت و پوست است.

کاشت مو معمولا بین ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ پیوند است. اینکه چه تعداد پیوند احتیاج داشته باشید به وسعت موی از دست رفته و جنس مو بستگی دارد.

 

فقط در مورد هزینه هر پیوند نپرسید

هزینه کاشت مو معمولا بر اساس قیمت پیوند محاسبه می‌شود. درحالی‌که انتخاب پزشکی که کمترین هزینه را برای کاشت مو دریافت می‌کند می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، باید مطمئن شوید پزشکی که انتخاب می‌کنید هنر کاشت مو را درک کند. اگر پیوند مو با روش درست و درصد موفقیت بالایی انجام بگیرد و نیز طبیعی‌تر به‌نظر برسد، وضعیت ظاهری بهتری خواهید داشت. پیوندهای کمتری که به درستی انجام شده باشند، به مراتب بهتر از پیوندهای بیشتری هستند که بطور نامناسب و ناقص انجام گرفته‌اند. همچنین مهم است که پزشک هنگام تعیین مناطقی که مو از آن ناحیه استخراج و مناطقی که پیوند زده می‌شود، الگوی ریزش مو در آینده را نیز در نظر بگیرد، در غیراینصورت نتیجه کاشت مو در آینده به اندازه کافی خوب به‌نظر نمی‌رسد.

 

در مورد اینکه نوع موی شما چه تاثیری بر روی نتایج خواهد داشت، بپرسید

جنس مو بر روی نحوه کارکرد کاشت مو انجام گرفته تفاوت ایجاد می‌کند. در زیر به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

  • موهای زبر در مقابل موهای ظریف

موهای زبر ضخیم‌تر از موهای ظریف هستند و معمولا می‌توانند با پیوندهای کمتری کاشته شوند. موهای ظریف معمولا به تعداد پیوندهای بیشتری از انواع موهای دیگر نیاز دارند زیرا هر پیوند ناحیه کوچکی را پوشش می‌دهد.

  • موهای مجعد و موج‌دار در مقابل موهای صاف

 با موهای موج‌دار یا فر دستیابی یه نتایج بهتر، راحت‌تر است زیرا نسبت به موهای صاف ناحیه بیشتری را بر روی پوست پوشش می‌دهد.

  • رنگ مو

شاید باور نکنید اما رنگ مو نیز در نتیجه حاصل شده نقش دارد. هر چه رنگ پوست به رنگ مو نزدیک‌تر باشد، آسان‌تر به پوشش‌دهی مناسب می‌رسید. موهای مجعد در افراد با پوست تیره از این نظر مناسب هستند، زیرا رنگ تیره موها با پوست تیره ترکیب می‌شود و نیز موهای فر پوشش طبیعی‌تری را ایجاد می‌کنند. افرادی که رنگ موی روشن و همچنین رنگ پوست روشنی دارند، به دلیل اینکه تضاد کمتری بین این دو وجود دارد، نتایج بهتری را در کاشت مو به همراه خواهند داشت.

 

در مورد محل خط موی جدیدتان سوال کنید

یک متخصص کاشت مو ماهر می‌داند که خط مو در بین افراد مختلف بسیار متفاوت است. او شکل صورت، سن و گسترش احتمالی ریزش مو در آینده را در نظر می‌گیرد. همه این‌ها در محل قرارگیری خط مو تاثیر دارند، حتی اگر خودتان نظر دیگری داشته باشید. اینکه خط موی یک فرد ۲۰ ساله را برای یک فرد ۵۰ ساله در نظر بگیریم غیرممکن و غیرعاقلانه است. پس اگر بگوییم کاشت مو به همان اندازه‌ای که فرایندی پزشکی است، یک کار هنرمندانه نیز بشمار می‌آید بیراه نگفته‌ایم.

 

در مورد تراکم مو و شل بودن پوست سر خود بپرسید

طاس شدن مردان را الگوی طاسی می‌گویند‌. روشی که طی آن اغلب مردان طاس می‌شوند از الگوی خاصی پیروی می‌کند. بطور معمول این بدان معناست که ناحیه‌ی اهدا کننده‌ی مو یک بخش دایره‌ای در پشت سر است، چون این ناحیه‌ کمتر مستعد ریزش مو است. اما موهای دو تا سر دقیقا شبیه هم نیست، و یک متخصص ماهر الگوهای فردی را در نظر می‌گیرد. او همچنین قبل از توصیه و تجویز کاشت مو، تراکم مو و شلی پوست سر را بررسی خواهد کرد تا بفهمد چه تعداد پیوند را بدون خطر می‌توان برداشت کرد.

 

از آن‌ها بخواهید تا کاشت مو را برایتان توضیح دهند

شاید تعجب کنید که آیا می‌توان مو را از فردی به فرد دیگر پیوند زد؟

ممکن است این سوال غیرممکنی به‌نظر برسد، ولی واقعا این‌طور نیست. پیوند اعضا از یک فرد به فرد دیگر امکان‌پذیر است. اما در حال حاظر این امکان برای موهای سر وجود ندارد، به جز موارد استثنا درمورد دوقلوهای همسان.

خوشبختانه، در اکثر موارد کاشت مو از یک ناحیه پوست سر به ناحیه دیگر به خوبی جواب می‌دهد. اما وقتی بخش زیادی از پوست سر دچار ریزش مو شده باشد، این کار به خوبی نتیجه نمی‌دهد. این بیشتر در خانم‌ها شایع است‌. در آقایان، اکثرا ریزش مو توسط الگوهای وراثتی تعیین می‌شوند که با کاشت مو می‌توان به نحو موثری موهای از دست رفته را بازیابی کرد.

 

درباره استخراج واحد فولیکولی در مقابل روش نواری بپرسید

هر دو روش کاشت مو، یعنی FIT و FUT از یک دستگاه پنوماتیک برای کاشت گرافت مو به ناحیه پذیرنده استفاده می‌کنند. اما استخراج واحد فولیکولی به این معناست که هر گرافت یا پیوند نیز بطور مجزا توسط فشار پنوماتیک استخراج می‌شود. درحالی‌که با روش نواری، قسمت وسیعی از پوست سر با جراحی بریده می‌شود و سپس به فولیکول‌ها تقسیم می‌شود. اینکه کدام روش را انتخاب می‌کنید بر ظاهر شما در آینده، و همچنین مدت زمان بهبودی‌تان تاثیر می‌گذارد.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

دیدگاه خود را بنویسید