کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

بثورات پوستی در بزرگسالان: چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

از نظر برخی افراد، همه بثورات پوستی ممکن است یکسان به نظر برسند و به‌راحتی با آنتی‌هیستامین‌های خوراکی یا با کرم هیدروکورتیزون درمان شوند. با این حال، متخصصان پوست نظر دیگری دارند. بثورات پوستی می‌توانند به صورت لکه، جوش یا تاول ظاهر شوند. آنها می‌توانند قرمز، خارش‌دار، پوسته‌پوسته یا خشک باشند و می‌توانند در یک ناحیه از پوست یا سراسر بدن ایجاد شوند. علاوه بر این، برخی از این عوارض پوستی پس از مدتی از بین می‌روند، در حالی که به نظر می‌رسد برخی دیگر هرگز از بین نمی‌روند.

اگرچه اکثر بثورات پوستی خطرناک نیستند، اما برخی از بثورات پوستی می‌توانند نشانه مشکلات جدی‌تری باشند. اگر دچار بثورات پوستی شده‌اید و علائم زیر را مشاهده کردید، به یک متخصص مراجعه کنید:

  1. بثورات پوستی که در سراسر بدن شما وجود دارد. بثوراتی که بدن را می‌پوشانند می‌توانند نشانه‌ی موارد نگران‌کننده‌ای مانند عفونت یا واکنش آلرژیک باشند.
  2. اگر همراه با بثورات پوستی تب نیز دارید، به اورژانس مراجعه کنید. این مسئله می‌تواند ناشی از واکنش آلرژیک یا عفونت باشد. نمونه‌هایی از بثورات ناشی از عفونت شامل تب مخملک، سرخک، مونونوکلئوز و زونا است.
  3. بثوراتی که ناگهانی به وجود می‌آیند و به سرعت گسترش می‌یابند می‌توانند نتیجه آلرژی باشند. آلرژی به داروها معمول است و برخی از آنها می‌توانند جدی باشند. اگر تنفس شما دشوار شد، به اورژانس بروید یا با ۱۱۵ تماس بگیرید.
  4. بثورات پوستی که شروع به تاول زدن می‌کنند. اگر بثورات پوستی از تاول تشکیل شده باشند، و یا به زخم‌های باز تبدیل شوند، می‌توانند نتیجه واکنش آلرژیک، واکنش به دارو یا یک علت داخلی باشند. اگر بثورات تاول‌زده بر روی پوست اطراف چشم، نواحی متعدد در دهان، یا دستگاه تناسلی شما به وجود آمده باشند، به دنبال پزشک باشید.
  5. بثوراتی که دردناک هستند. این نوع عوارض پوستی دردناک باید به سرعت توسط پزشک بررسی و درمان شوند.
  6. بثوراتی که آلوده شده‌اند. اگر بثورات شما حالت خارش داشته باشد ممکن است آلوده شده باشند. علائم بثورات آلوده شامل مایع زرد یا سبز، ورم، ایجاد پوسته، درد و گرما در ناحیه بثورات است.

بثورات می‌توانند به اشکال مختلف ظاهر شوند و بسته به علت آن، بهبودی آن‌ها چند روز یا حتی چند هفته به طول می‌انجامد.

مراجعه به پزشک متخصص

اگر دچار هرگونه عوارض پوستی از نوع بالا هستید، پیش از اقدام به خود-درمانی، برای تشخیص و درمان صحیح به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

در ارومیه کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. کلیه فعالیت‌های این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی، در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان‌غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید