کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

راهکارهای مراقبت از پوست برای آقایان

بدون شک وقتی صحبت از مراقبت‌های پوستی می‌شود، تصور همگانی نگرانی‌ها و مراقبت‌های پوستی خانم هاست و کمتر کسی نیازهای آقایان در این زمینه را در ذهن خود متصور می‌شود. اما ناگفته پیداست آقایان هم به سهم خود نیاز به مراقبت‌های پوستی دارند که در بسیاری از موارد ضرورت آن بیشتر از خانم هاست، زیرا کمتر در این زمینه دغدغه دارند و به لحاظ شرایط شغلی در محیط‌های پرخطری ممکن است باشند. از جوش‌های ناشی از اصلاح صورت گرفته تا سرطان‌های پوست، مردان نیز به سهم خود دچار مشکلات مشکلات و بیماری‌های پوستی می‌شوند. پیشگیری و رفع مشکلات سلامت پوست و در کنار آن، لزوم حفظ جذابیت ظاهری دغدغه‌هایی هستند که امروزه بیشتر و بیشتر برای مردان اهمیت می‌یابند.

در این مطلب چند مورد از مهم‌ترین توصیه‌های مهم بهداشت پوست برای آقایان را گرد آورده‌ایم و امیدواریم مطالعه آنها برای شما سودمند باشد.

 

پوست‌تان را با یک شوینده درست بشویید

هرچند که گفتن این نکته تکراری و بی‌فایده به نظر برسد، ولی شاید تعجب‌برانگیز باشد اگر بدانید بسیاری از آقایان شستشوی پوست را با محصولات شوینده نادرست، مضر برای رطوبت پوست، و به روش غلط انجام می‌دهند و یا اصلا انجام نمی‌دهند. بر اساس آمارهای جمع‌آوری شده، بیشتر مردان به طرز کاملا اشتباهی دوش طولانی مدت با آب داغ می‌گیرند، صابون و شامپوهای نادرست استفاده می‌کنند، شستشوی پوست صورت را بلد نیستند و در نتیجه پوست‌شان خشک و چروکیده شده و پیرتر از سن واقعی‌شان می‌نماید.

استفاده از مواد شوینده ملایم که بتواند چربی‌ها و آلاینده‌های پوست را بگیرد و آن را به درستی تغذیه کند ضروری است. برای انتخاب یک محصول صحیح با بهترین نتیجه‌دهی، پیشنهاد ما مشورت با یک پزشک متخصص پوست است.

 

تیغ ریش تراش ارزان قیمت نخرید!

یکی از بارزترین مسائل پوستی آقایان همانطور که قبلا اشاره شد، جوش‌های ناشی از تراشیدن موی صورت است؛ یکی از عوارض جانبی فعالیتی که ناگزیر از انجام آن هستیم ولی اگر بخواهیم، قطعاً با انتخاب دستگاه‌ها و تیغ‌های ریش‌تراشی درست، قابل کنترل است. تیغ صورت باید با در نظر گرفتن حساسیت پوست و زبری موهای صورت‌تان انتخاب شود.

باید در نظر داشته باشید احتمال بروز سوزش ناشی از خودتراش و موهای درون‌روییده در خودتراش‌های چند تیغه بیشتر است زیرا این تیغ‌ها گاه موها را بیش از اندازه عمیق از پوست برمی دارند. همچنین ژل مرطوب‌کننده اصلاح صورت به‌عنوان یک سد حفاظتی در حین اصلاح حائز اهمیت است؛ پس خوب روی صورت پخشش کنید!

 

هرگز بدون استفاده از کرم ضدآفتاب خانه را ترک نکنید

اگر ضدآفتاب با SPF 30 یا بالاتر در دسترس داشته باشید جای نگرانی نیست؛ بهتر است در طول روز آن را همراه خود داشته باشید. خطر صدمه به پوست در آقایانی که کرم ضدآفتاب نمی‌زنند بالاتر است، مسئله‌ای که می‌تواند منجر به سرطان پوست، تشکیل رگ‌های خونی بیشتر، خارش و یا قرمز شدن پوست شود. با مصرف روزمره کرم ضدآفتاب همیشه جوان -یا اقلا نزدیک به آن- خواهید ماند.

 

مرطوب‌کننده صورت را جدی بگیرید

استفاده مرتب از مرطوب‌کننده صورت باعث نرمی و شادابی پوست می‌شود. در این زمینه محصولات متعددی برای آقایان طراحی شده‌اند.

 

چکاپ‌های دوره‌ای پوست را در برنامه خود قرار دهید

مراقبت دائمی از پوست و انواع مسائلی که ممکن است برای آن پیش آید می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد. خوشبختانه بسیاری از مسائل پوستی اولیه مانند آکنه، خشکی یا چرب بودن پوست، چروک ها، پینه‌ها و شوره سر را امروزه می‌توان با تهیه شوینده‌ها و محصولات بهداشتی عمومی برطرف کرد. با این وجود همه مسائل پوستی به تنهایی و بدون ویزیت پزشک متخصص پوست قابل رفع نیستند.

شاید شما هم در موقعیتی قرار گرفته باشید که با دیدن اتفاقی یک زائده و جوش روی پوست دچار وحشت و نگرانی شوید. چکاپ دوره‌ای پوست می‌تواند مسئله را پیش از رسیدن به این نقطه کشف و روش رفع آن را مشخص کند، پیش از آن که تبدیل به یک مشکل جدی شود.

اگر شک دارید آیا مراجعه به متخصص پوست ضروری است یا نه، این موارد را در پوست خود بررسی کنید:

  • آکنه کیستیک و یا آکنه ای که با محصولات بهداشتی معمول رفع نمی‌شود
  • مناطق تغییر رنگ یافته تیره‌رنگ روی پوست که در حال تغییر هستند، نه خونریزی دارند و نه از بین می‌روند
  • خارش و جوش‌هایی که برطرف نمی‌شوند
  • ناهنجاری‌های پوستی و التیام نیافتن زخم ها
  • اسکارهایی که از بین نمی‌روند
  • مناطق قهوه‌ای رنگ در حال شکل‌گیری روی پوست هستند
  • خطوط کشش و سلولیت (تجمع بد شکل چربی‌های زیر پوست) در حال بروز هستند
  • لکه‌های ناشی از آکنه از بین نمی‌روند

برای رفع این مشکلات و اطلاع از دلیل پیدایش آنها بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. در ارومیه کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی در این زمینه پذیرای شماست. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت ویزیت می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید