کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

چهار نکته برای حفظ شادابی پوست در زمستان

رعایت نکات بهداشت و سلامت پوست در هر فصلی کارآمد هستند ولی به طور اخص در فصل زمستان اهمیت بیشتری می یابند. افت دمای هوا و سوز بادهای زمستانی، مراقبت از پوست را در این فصل سخت‌تر می کند. با آموختن چند نکته کوتاه درباره روش‌های مراقبت بهتر از پوست خواهید توانست این فصل زیبای سال را به‌خوبی سپری کنید و از آن لذت ببرید.

 

  • نگرانی های احتمالی را رفع کنید

مراقبت کامل از پوست در فصل زمستان برای همه ضروری است، اما آنهایی که عوارض پوستی دارند حتماً در آغاز فصل سرما می‌بایست برای چک‌آپ به پزشک متخصص مراجعه کنند و روش‌های مقابله با هرگونه مشکل احتمالی را در برنامه روزمره خود جای دهند. برای اطمینان از این که تجویز دریافتی دقیقاً منطبق با نیازهای شماست و نتیجه مطلوب دارد، بهتر است یک جلسه ویزیت دیگر نیز رزرو کنید تا روش‌های مراقبتی پوست را در صورت نیاز مورد بازبینی قرار دهید.

 

  • حمام کوتاه‌ و ولرم‌

اگرچه دوش آب داغ در یک روز سرد لذت‌بخش است ولی تحمل آن برای پوست دشوار است. برای حفظ رطوبت پوست، دوش گرفتن کوتاه‌مدت با آب ولرم را توصیه می کنیم.

 

  • مراقبت در فضای آزاد و داخل

اگر قرار است در فضای باز باشید، خود را در برابر سوز و سرما به‌صورت کامل بپوشانید. پوشیدن دستکش و روسری گرم، پوست شما را در برابر سرما محافظت می کند. اما مراقبت از پوست در زمستان محدود به فضای بیرون نیست؛ گرمای زیاد سیستم های تهویه هوا در فضای داخل خانه و محیط کار می تواند رطوبت پوست را بگیرد. برای حل این مسئله می توانید دستگاه های بخور به‌کار ببرید.

 

  • مرطوب‌کننده و دیگر هیچ!

وقتی صحبت از فصل سرما می شود، یک مرطوب‌کننده خوب بهترین یاور شما در سلامت و شادابی پوست است. برای صورت و دستها از کرم های با SPF30 استفاده کنید. تابش آفتاب حتی در فصل سرد نیز برای پوست مضر است. بخش هایی از پوست که در معرض هوای سرد نیستند نیز بایستی در برابر خشکی محافظت شوند. از محصولات بهداشتی با پایه روغن برای بدن استفاده کنید.

استعمال پماد به شادابی پوست کمک می کند. بلافاصله پس از استحمام و خشک کردن از پماد استفاده کنید. این کار باعث به‌دام انداختن رطوبت پوست شما می شود. از استفاده از مرطوب‌کننده بیشتر در صورت لزوم نپرهیزید.

در مراقبت های زمستانی از پوست، نباید از پوست پاها غافل شد. پوست ضخیم پاها برای حفاظت از این عضو مهم بدن است اما پوست این قسمت هم در اثر سرما خشن می شود. از کرم مرطوب‌کننده برای پاها هم استفاده کنید و برای مراقبت بیشتر، با جوراب بخوابید تا مرطوب‌کننده ماندگاری بیشتر داشته باشد.

 

در ارومیه کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی در این زمینه پذیرای شماست. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت ویزیت می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید