کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

آیا برداشتن موهای زائد با لیزر دائمی است؟

موهای زائد بدن برای بسیاری یک دردسر دائمی است. برداشتن، تراشیدن، اپیلاسیون آنها به صورت مرتب کاری زمان‌بر و تا حدودی ناراحت‌کننده است. همچنین گاه عوارضی مثل بریدگی پوست یا جوش زدن می‌تواند داشته باشد. اگر می‌خواهید از انجام مرتب این کارها و دردسرهای آن خلاصی یابید، لیزر موهای زائد بدن گزینه‌ای عالی برای شماست.

برداشتن موهای زائد بدن با استفاده از لیزر مؤثرترین و ماندگارترین روش برای از بین بردن این موهاست. اگرچه بیشتر موهای برداشته شده با لیزر دوباره رشد نخواهند کرد، اما این که گفته می‌شود لیزر به صورت قطعی و کامل موهای زائد را از بین می‌برد ادعای درستی نیست. با گذشت زمان، بخشی از موهای لیزر شده دوباره رشد خواهند کرد، که البته در مقایسه با موهای اولیه این موها ظریف‌تر خواهند بود.

به طور متوسط لیزر موهای بدن 70 تا 90 درصد موهای ناحیه لیزر شده را به صورت دائمی از بین می‌برد. دیگر روش‌های مشابه از قبیل برداشتن یا تراشیدن این موها از نظر میزان تأثیرگذاری به هیچ‌وجه قابل مقایسه با لیزر نیستند. در نظر داشته باشید که دستیابی به این میزان از اثردهی نیازمند 4 تا 6 جلسه لیزر موهای زائد در طول یک سال است.

عوامل مؤثر در میزان نتیجه‌دهی لیزر موهای زائد

نتیجه به‌دست‌آمده از لیزر در افراد مختلف متفاوت است. این فاکتورها در میزان نتیجه‌بخشی لیزر اثرگذار هستند:

  • رنگ پوست
  • رنگ موها
  • ضخامت موها
  • ناحیه مورد تابش لیزر

به طور اجمالی، افراد با رنگ پوست روشن و موهای تیره، نتایج بهتری خواهند گرفت. این ترکیب رنگ پوست و رنگ موها باعث می‌شود فولیکول‌های مو میزان بیشتری از انرژی لیزر را به خود جذب کنند.

چرا بخشی از موهای زائد پس از انجام لیزر دوباره رشد می‌کنند؟

موهای شما در دوره رشد سه مرحله را می‌گذرانند:

  • آناژن (Anagen) مرحله رشد
  • کاتاژن (Catagen) مرحله میانی
  • تلوژن (Telogen) مرحله استراحت

از آنجا که لیزر موهای زائد فولیکول موها را از بین می‌برد، موهایی که در مرحله آناژن هستند تحت تأثیر لیزر قرار خواهند گرفت. در هر لحظه، در حدود 75% موهای بدن در حالت آناژن هستند. موهایی که در حین انجام لیزر در دو مرحله دیگر هستند از تابش لیزر تأثیری نخواهند پذیرفت. به‌همین دلیل است که لیزر موهای زائد در چند جلسه انجام می‌شود.

جلسات بعدی تاباندن لیزر، موهایی را هدف قرار می‌دهد که در جلسه قبلی در مرحله آناژن نبودند. در طی جلسات انجام لیزر، بخش قابل توجهی از موهای ناحیه مورد تابش لیزر از بین خواهند رفت. موهایی که مجدداً رشد می‌کنند آنهایی هستند که در حین انجام هیچ یک از جلسات لیزر در مرحله آناژن نبودند.

انجام لیزر موهای زائد در کلینیک دکتر رشیدی

برای از بین بردن موهای زائد بدن توسط لیزر، کلینیک دکتر رشیدی را در ارومیه پیشنهاد می‌کنیم. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت برای برداشت موهای زائد می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید