کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

پسوریازیس پوست‌ سر: ۱۰ راهکار برای کاهش ریزش مو

وقتی پسوریازس بر سطح پوست سر گسترش پیدا می‌کند، ریزش مو را به‌دنبال دارد. با وجود این‌که پس از برطرف‌شدن پسوریازیس موها دوباره رشد می‌کنند، راهکارهایی وجود دارد که از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

  • به‌آرامی شانه‌زدن و شستن پوست سر: برای درمان پسوریازیس، باید پوست سر را شل‌کرده و سپس ازبین ببرید. برای جلوگیری از ریزش‌مو این کار را به آرامی انجام دهید.

اگر پوست سر را به زور جدا کنید، موها نیز همراه با آن جدا شده و می‌ریزند.

  • خودداری از کندن پوست سر: کندن پوست سر، پسوریازیس را شدیدتر می‌کند.
  • درمان پوست سر: برای درمان موثر، لازم است تا پمادهای خاص یا شامپوهای دارویی را بر روی پوست سر خود استفاده کنید.
  • ناخن‌های خود را کوتاه نگهدارید و سوهان بکشید تا نوک‌شان صاف شود: پسوریازیس پوست سر می‌تواند خارش داشته باشد و خودداری از خراشیدن پوست سر را دشوار می‌کند. ناخن‌های کوتاه و صاف، از خراشیدن شدیدی که باعث ریزش‌مو یا خون‌ریزی می‌شود، جلوگیری می‌کند.
  • اگر از شامپوی دارویی استفاده می‌کنید، از شامپوهای جایگزین هم استفاده کنید: برای جلوگیری از خشکی پوست سر و موها، از شامپوی دارویی و شامپوی غیردارویی و ملایم، یک‌روز درمیان استفاده کنید. شکنندگی موهای خشک بیش‌تر است که منجر به ریزش‌مو می‌شود.
  • بعد از شامپوزدن، از نرم‌کننده استفاده کنید: نرم‌کننده، خشکی پوست سر را کمتر می‌کند. استفاده از نرم‌‌کننده‌های غیردارویی همچنین باعث کاهش بوی شامپوهای دارویی می‌شود.
  • اجازه دهید تا موهایتان توسط هوا خشک شود: هنگام ابتلا به پسوریازس، پوست سر به‌شدت خشک است و اگر موها با سشوار خشک ‌شوند، خشکی پوست سر بیشتر می‌شود.

محصولات مراقبتی خود را بررسی کنید: رنگ‌مو، محصولات صاف‌کننده مو و اسپری‌های مو اعتمادبه‌نفس را تقویت می‌کنند اما موها را خشک کرده و پوست سر را تحریک می‌کنند. قبل

مطالعه بیشتر

علائم و دلایل ریزش مو
  • استفاده از محصولات مراقبتی مو، مقداری از آن را بر روی پوست سر خود بمالید و مدتی صبر کنید. اگر پوست سرتان بعد از چند ساعت تحریک شد، محصول ملایم‌تری را با آن جایگزین کنید. هر محصولی را قبل از استفاده گسترده، امتحان کنید.
  • اگر درمان پوست سر خشن به‌نظر میرسد، به متخصص پوست اطلاع دهید: پوست سر ضخیم است، بنابراین درمان پسوریازیس پوست سر قوی‌تر از سایر قسمت‌ها است. اگر درمان به‌نظرتان سخت و خشن است، به متخصص پوست اطلاع دهید تا نحوه استفاده از داروها را تغییر دهد یا با دارو و روش درمانی دیگری جایگزین کند.
  • اگر هیچ راهکاری ریزش‌مو را متوقف نکرد، به متخصص پوست اطلاع دهید: ریزش‌مو به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. ممکن‌است ریزش‌مو دلیل دیگری به جز پسوریازیس داشته باشد. متخصص پوست می‌تواند علت آن را تشخیص دهد.

اگر پاکسازی پسوریازیس پوست سر به سختی انجام گرفت، به متخصص پوست باتجربه و ماهر مراجعه کنید. با پیروی از برنامه درمانی متخصص پوست، پسوریازیس پوست سر بعد از مدت کوتاهی ناپدید می‌شود.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید