کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

بایدها و نبایدهای پس از کاشت مو

هنگامی که پس از پایان کاشت مو به خانه می‌رسید، لابد می‌خواهید مطمئن شوید که چگونه می‌توان از ارزشمندترین کالای دنیا یعنی موی تازه‌کاشته‌شده مراقبت کرد. این موها هنوز شکننده هستند و برای این‌که ریشه‌شان کاملاً محکم شود، به مراقبت بسیار نیاز دارند. در کلینیک تخصصی کاشت موی دکتر رشیدی، قبل از این‌که مراجعان از کلینیک خارج شوند، دستورالعمل‌های دقیق نحوه مراقبت از مو در منزل را دریافت می‌کنند. در این مطلب برخی از بایدها و نبایدهایی که پس از کاشت مو باید از آن‌ها مطلع باشید، آورده شده است:

 

کارهایی که باید انجام دهید
  • پس از پایان کاشت مو بهتر است شخص دیگری رانندگی کرده و شما را به خانه برساند. معمولاً فرآیند کاشت مو به تزریق مقدار زیادی آرام‌بخش نیاز ندارد، اما اگر برای کاهش درد به شما داروی آرام‌بخش تزریق کرده‌اند، بهتر است احتیاط کرده و رانندگی نکنید.
  • در 7 روز اول پس از کاشت مو و هم‌چنین در صورتی که تورم سر تا مدت طولانی‌تری ادامه یافت، به هنگام خواب، سر را بالاتر از بقیه بدن قرار دهید. تورم سر برای اکثر بیماران، فقط چند روز به طول می‌انجامد و برخی ممکن است به هیچ‌وجه آن را تجربه نکنند. برای این‌که سر شما بالاتر قرار بگیرد، می‌توانید از دو بالش استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از صندلی‌های راحتی که دارای پشتی متحرک هستند، استفاده کنید.
  • از متخصص مربوطه بپرسید که مصرف چه داروهایی، بدون خطر است.
  • برای جلوگیری از بروز تورم در سر که معمولاً در روز سوم یا چهارم پس از کاشت مو رخ می‌دهد، قالب یخ را دقیقاً بالای ابروهای‌تان قرار دهید.
  • در 5 روز اول پس از کاشت مو، هنگام شستن موهای خود بسیار احتیاط کرده و با ملایمت موها را شستشو دهید؛ بهتر است شستشوی موها را از روز سوم شروع کنید.
  • برای شستشوی پوست سر از یک فنجان آب استفاده کنید.
  • برای رفع خارش پوست سر، به آرامی محلول نرم‌کننده را روی پوست سر بمالید.
  • در صورتی که می‌خواهید موها را رنگ کنید، بهتر است این کار را کمی قبل از کاشت مو انجام دهید؛ زیرا تا حدود یک ماه بعد از کاشت مو، نمی‌توانید موها را رنگ کنید. رنگ‌کردن موها قبل از کاشت مو، تأثیر منفی نخواهد داشت.
  • از هیدراته‌کردن موها قبل و بعد از کاشت مو غافل نشوید (به طور کلی، همه روش‌هایی که برای آب‌رسانی و تنظیم رطوبت مو انجام می‌شود را هیدراته می‌گویند).
  • انتظار ریزش موها حدود 2 تا 4 هفته بعد از کاشت مو در برخی قسمت‌های سر را داشته باشید؛ این اتفاق کاملاً طبیعی و بخشی از چرخه رشد طبیعی مو است و بدین معنی نیست که فولیکول‌ها آسیب دیده‌اند. در طی حدود سه‌ماه بعد، موهای شما مجدداً رشد خواهد کرد.

مطالعه بیشتر

بهبودی پس از کاشت مو: نکات مهم برای کسب بهترین نتایج
کارهایی که نباید انجام دهید
  • نباید روی شکم یا به پهلو بخوابید؛ ضمناً حواستان باشد که خط موی جدید را روی بالش نمالید.
  • در روزهای بعد از کاشت مو، به خصوص در روزهای سوم و چهارم، تورم سر طبیعی است و نباید نگران شوید.
  • قالب‌های یخ را به صورت مستقیم روی مناطقی که کاشت مو انجام شده است، نمالید. دقت داشته باشید که هیچ چیز نباید با قسمتی از پوست سر که کاشت مو انجام شده است، تماس پیدا کند.
  • پس از کاشت مو، طبیعی است که دَلَمه‌هایی روی پوست سر به وجود بیاید. تشکیل دلمه، اتفاقی طبیعی بوده و بخشی از روند بهبودی در نظر گرفته می‌شود؛ بنابراین از کندن آن‌ها، جداً خودداری کرده و اجازه دهید که خودبه‌خود از بین بروند.
  • در 48 ساعت اول پس از کاشت مو، نباید موهای خود را شستشو دهید.
  • نباید پوست سر را بخارانید؛ برخی از خارش‌ها در چند روز اول پس از کاشت مو طبیعی هستند.
  • در سه روز اول بعد از کاشت مو، از کلاه استفاده نکنید. در این مدت بهتر است مانع از تماس هر جسمی با پوست سر شوید.
  • در طول 2 هفته اول پس از کاشت مو، پوست سر را به مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید. بعد از سه روز، حتماً موهای خود را با کلاه بپوشانید. بسیار معمول است که مراجعان کاشت مو، از زمان تعطیلات برای گذراندن دوران بهبودی استفاده کنند. اشکالی ندارد که این دوران را در ساحل یا بیرون از خانه بگذرانید؛ به شرطی که در معرض آفتاب‌سوختگی نباشید. هم‌چنین به هیچ‌وجه نباید غواصی کنید.
  • نباید در روزهای پس از انجام کاشت مو، ورزش و فعالیت‌های سنگین انجام دهید؛ تا زمانی که خطر تورم از بین برود، فشار خون و ضربان قلب شما باید در یک محدوده ایمن قرار داشته باشند. احتمالاً این موضوع برای علاقمندان به ورزش و باشگاه سخت باشد اما بهتر است که موقتاً ورزش‌های سبک را در دستور کار قرار دهند.
  • از فعالیت‌هایی که باعث تعریق شدید می‌شوند بپرهیزید.
  • تا چهار هفته پس از انجام کاشت مو نباید موهای خود را رنگ کنید. مواد شیمیایی می‌توانند به فولیکول‌های پیوندی که در روزهای اول هنوز ضعیف هستند، آسیب برسانند.
  • تا یک ماه بعد از کاشت مو، از سیگار و دخانیات دوری کنید؛ جریان خون برای رشد موهای جدید ضروری است و این موارد می‌توانند جریان خون در سر را با اختلال مواجه سازند. ترک کامل سیگار بهترین گزینه است.

جراحی کاشت مو، روشی مؤثر و کم‌تهاجمی است و می‌تواند تأثیری بسیار مثبت در زندگی شما داشته باشد. امیدواریم که نکات بیان‌شده به شما کمک کند تا از ترمیم موهای خود بیشترین بهره را ببرید.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید