کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

مراقبت‌های پوستی برای آقایان

مراقبت‌های پوستی برای آقایان مفهوم چندان‌ شناخته‌شده‌ای نیست و کمتر به آن اهمیت داده می‌شود. معمولاً مراقبت از پوست در آقایان به ژل اصلاح صورت و اسپری بدن ختم می‌شود. با این حال، امروزه بسیاری از آقایان به‌دنبال داشتن پوستی سالم و جوان هستند. در این مقاله قصد داریم چند نکته مهم در خصوص نحوه مراقبت از بزرگ‌ترین اندام بدن را با شما در میان بگذاریم.

اگرچه که تفاوت‌های قابل‌توجهی بین پوست آقایان و خانم‌ها وجود دارد (به عنوان مثال، پوست آقایان ضخیم‌تر از پوست خانم‌هاست)، اما اساس برنامۀ مراقبت از پوست برای هر دو گروه مشابه است.

اولین گام برای مراقبت از پوست، چه در خانم‌ها و چه در آقایان، تشخیص نوع پوست‌شان است. متاسفانه باید گفت که بسیاری از آقایان از نوع پوست خود آگاهی ندارند؛ حتی ممکن است ندانند که پوست، انواع مختلفی دارد. با تشخیص نوع پوست، می‌توان از محصولات مناسب با نوع پوست استفاده کرد:

  • پوست حساس؛ این نوع پوست بعد از استفاده از نوعی محصول مرافبتی، دچار خارش یا قرمزی می‌شود.
  • پوست معمولی؛ این نوع پوست در بیشتر اوقات، چرب نیست و به راحتی تحریک یا خشک نمی‌شود.
  • پوست خشک؛ این نوع پوست به راحتی پوسته‌پوسته شده و اغلب خشک و زبر است.
  • پوست چرب؛ در حالت عادی، براق و چرب است.
  • پوست ترکیبی؛ این نوع پوست، در برخی نواحی خشک و در برخی دیگر چرب و روغنی است.

مطالعه بیشتر

چرا استفاده از ضدآفتاب در زمستان هم ضروری است؟

همان‌طور که گفته شد، شناخت نوع پوست به شما کمک می‌کند تا بتوانید مناسب‌ترین محصولات را برای مراقبت از پوست خود انتخاب کنید و از روش‌های مناسب برای مراقبت از پوست استفاده کنید.

در ادامه توصیه‌های متخصصان پوست‌ومو برای مراقبت از پوست در آقایان را آورده‌ایم:

  • برچسب محصول مراقبتی و مواد تشکیل‌دهنده آن را به دقت بخوانید. محصولات مراقبتی را باید با توجه به نوع پوست‌تان انتخاب کنید. اگر پوست شما مستعد آکنه است، باید به دنبال پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌کننده‌هایی باشید که عبارت «فاقد چربی» یا «غیر کومِدوژنیک» روی آن‌ها نوشته شده است؛ زیرا این محصولات، منافذ پوست را مسدود نمی‌کنند.

در صورتی که پوستی حساس دارید، از محصولات ملایم و «فاقد عطر و اسانس» استفاده کنید؛ چرا که محصولات معطر می‌توانند باعث تحریک و خشکی پوست شوند. ضمناً مراقب محصولاتی که روی بسته‌بندی آن‌ها، عبارت «فاقد عطر و اسانس» نوشته شده است هم باشید؛ زیرا بسیاری از این محصولات باز هم حاوی موادی هستند که می‌توانند پوست شما را تحریک کنند.

  • صورت خود را به صورت روزانه و بعد از هر بار فعالیت ورزشی بشویید. از آن‌جا که صابون‌های معمولی اغلب حاوی موادی هستند که می‌توانند باعث خشکی پوست شوند، صورت خود را با پاک‌کننده‌های ملایم مخصوص صورت و آب ولرم (نه داغ) بشویید. سپس صورت خود را به آرامی با حوله‌ای نرم خشک کنید. هرگز نباید حوله را روی پوست بکشید؛ زیرا باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود.

دیدگاه خود را بنویسید