کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

توصیه‌هایی برای مقابله با چروک‌ها و علائم پیری پوست

رعایت نکات زیر در زندگی روزمره، به شما در کاستن از علائم پیری پوست و حفظ سلامتی آن کمک خواهد کرد:

  • هر روز ضدآفتاب بزنید زیرا تابش نور آفتاب روند پیری را سریع‌تر می‌کند. از یک ضدآفتاب یا مرطوب‌کننده پوستی استفاده کنید که SPF آن 30 یا بالاتر است و از نوع طیف‌گسترده است. سعی کنید ضدآفتاب را به تمام نقاطی از پوست که لباس رویش را نپوشانده بزنید.

مطالعه بیشتر

همه آنچه درباره ضد آفتاب باید بدانید

  • برنزه نکنید. برنزه کردن در زیر نور آفتاب و یا تخت‌های مخصوص آن، شما را در معرض اشعه‌های مضر ماوراءبنفش قرار می‌دهد که موجب تسریع پیری، چروک شدن پوست، پیدایش لکه‌های پیری، کدر شدن رنگ پوست، و حتی سرطان پوست قرار می‌دهد.
  • مرطوب کنید. استفاده از مرطوب‌کننده‌ها باعث به‌دام‌افتادن آب در پوست می‌شود که نتیجه آن کاسته شدن از عمق برخی خطوط روی صورت، و شاداب‌تر و جوان‌تر دیده‌شدن پوست است.
  • محصولات بهداشتی را قبل از مصرف دائمی تست کنید. حتی آنهایی که برچسب «آلرژی‌زایی کم» یا Hypoallergenic دارند. برای آزمودن، به مدت 4 یا 5 روز مقدار کمی از آن را روی سطح داخلی بازوی خود بمالید. اگر در این مدت واکنش غیرعادی روی سطح پوست خود ندیدید، احتمالا به این معنی است که می‌توانید بدون نگرانی از احتمال حساسیت، از آن استفاده کنید.
  • از محصولات بهداشتی به اندازه تجویز شده استفاده کنید. مواد تشکیل‌دهنده محصولات بهداشتی و آرایشی در صورت استفاده بیش‌از اندازه ممکن است بیشتر از آثار مثبتی که دارند، باعث صدمه به پوست شوند. استعمال بیش از حد مواد بهداشتی باعث گرفته‌شدن منافذ پوست، شکل‌گیری لکه‌های رنگی روی پوست و غیره شود.
  • محصولاتی که باعث حس سوزش می‌شوند را مصرف نکنید، مگر در صورت تجویز پزشک متخصص پوست. تحریک‌شدن پوست باعث بارزتر شدن علائم پیری پوست می‌شود.
  • تنوع محصولات بهداشتی مصرفی خود را کنترل کنید. استفاده از انواع متعدد محصولات بهداشتی، مخصوصاً بیش از یک نوع محصول ضد پیری می‌تواند پوست را تحریک، و علائم کهولت پوست را نمایان‌تر کند.
  • هوشمندانه انتخاب کنید. برخی فکر می‌کنند یک محصول بهداشتی گران‌تر لزوماً مؤثرتر هم هست؛ همیشه اینطور نیست. انواع بسیاری از محصولات بهداشتی پوست با قیمت مناسب و تأثیرگذاری بالا از داروخانه‌ها قابل تهیه است.
  • اثربخشی محصولات بهداشتی نیازمند زمان است. با وجود آن که اثر مرطوب‌کننده روی خطوط صورت بلافاصله قابل‌مشاهده است، اکثر محصولات بهداشتی برای اثربخشی نیازمند 6 هفته زمان هستند. این دوره برای برخی مواد بهداشتی تا 3 ماه ممکن است به‌طول بیانجامد.

مشاوره انتخاب مواد بهداشتی و آرایشی

برای مشاوره در زمینه انتخاب مواد بهداشتی و آرایشی اختصاصی مناسب برای پوست‌تان، می‌توانید به پزشکان متخصص پوست مراجعه کنید. در ارومیه کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی، یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان غربی در این زمینه پذیرای مراجعان عزیز است. برای رزرو وقت ویزیت لطفا با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید