کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

اثر تزریق بوتاکس و دیسپورت برای رفع چروک پوست چقدر دوام دارد؟

احتمالا درباره آثار مثبت تزریق بوتاکس و دیسپورت برای از بین بردن خطوط و چین‌وچروک‌های روی صورت اطلاع دارید. مدت زمان اثربخشی این روش، یکی از سؤالات پرتکرار درباره تزریق بوتاکس و دیسپورت برای رفع چروک‌های صورت است. اما پیش از پاسخ به این سؤال، لازم است توضیحی درباره ماده مؤثر مورد استفاده در این روش بدهیم:

«بوتاکس» و «دیسپورت» دو برند تجاری ساخته شده از ماده‌ای به نام «Onobotulinumtoxin» هستند که از Clostridium botulinum گرفته می‌شود. در حال حاضر سازمان غذا و داروی آمریکا، چهار برند از این ماده را مورد تأیید قرار داده است، که بوتاکس و دیسپورت (Dysport) از جمله آنها هستند. از آنجا که برند دیسپورت انگلستان تنها برند معتبر و قابل دسترس در ایران است، در کلینیک دکتر رشیدی از این برند استفاده می‌شود.

مطالعه بیشتر

رفع چروک و جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس در ارومیه

جالب است بدانید علاوه بر بازیابی زیبایی پوست، از این ماده در درمان میگرن و کاهش اسپاسم‌های گردن نیز استفاده می‌شود که در این موارد معمولا بازه زمانیِ اثردهی آن کمتر است.

رفع چروک‌های ناشی از تزریق بوتاکس و دیسپورت تا چه مدتی ادامه دارد؟

مدت اثربخشی تزریق دیسپورت و بوتاکس بستگی به میزان ماده مورد استفاده و محل تزریق دارد. عوامل دیگر دخیل در این مورد عبارتند از:

  • سن شما
  • حالت ارتجاعی پوست صورت‌تان
  • عمق چروک‌ها
  • تسلط فرد انجام‌دهنده تزریق

برای مثال اگر از این روش برای برداشتن چروک‌های عمیق استفاده می‌کنید، احتمالا چروک‌ها به‌طور کامل از بین نخواهند رفت و تزریق دوام کمتری خواهد داشت.

آیا تکرار تزریق در مدت اثردهی آن می‌تواند تأثیر بگذارد؟

تزریق دیسپورت و بوتاکس به‌طور مرتب باعث می‌شود هر بار اثر آن به مدت طولانی‌تری روی پوست‌تان باقی بماند. تزریق این ماده باعث از کار افتادن ماهیچه‌ها می‌شود. وقتی ماهیچه‌ای استفاده نشود، طول آن کوتاه‌تر شده و کوچک می‌شود. این بدان معنی است که به‌تدریج با تعداد دفعات تزریق کمتر به همان نتایج خواهید رسید.

تزریق دیسپورت و بوتاکس را در چه فواصل زمانی می‌توان انجام داد؟

پزشک متخصص پوست می‌تواند با معاینه شما و بررسی سوابق پزشکی شما، این پرسش را پاسخ دهد. معمولا توصیه می‌شود تزریق‌ها در فواصل زمانی کمتر از سه ماه انجام نشود تا در بدن شما مقاومت به این ماده شکل نگیرد. اگر به طور مرتب تزریق‌ها را ادامه دهید، تدریجاً فاصله زمانی تزریق‌ها افزایش خواهد یافت، که ممکن است تا شش ماه نیز برسد.

اشتباهات رایج درباره تزریق دیسپورت و بوتاکس

متأسفانه باورهای اشتباه فراوانی درباره تزریق دیسپورت و بوتاکس در افکار عمومی وجود دارد. برخی از اشتباهات پرتکرار در این زمینه در این مطلب گردآوری شده است.

چطور می‌توان جلوی ایجاد چروک‌های جدید را گرفت؟

  • کرم ضدآفتاب بزنید

هر روز و مخصوصاً بر روی صورت، ضدآفتاب بزنید و در انتخاب آن دقت کنید که از نوع طیف-گسترده، ضد آب و دارای SPF30 باشد. تابش اشعه UV خورشید باعث آسیب دیدن پوست و بروز علائم پیری می‌شود. همچنین توصیه می‌شود برای بیرون رفتن کلاه و عینک آفتابی به همراه داشته باشید.

  • از دخانیات دوری کنید

علاوه بر مضرات فراوان برای سلامتی، مصرف دخانیات باعث افزایش چروک‌ها و پیری زودرس می‌شود و پوست را نازک‌تر می‌کند. برای ترک سیگار روش‌های مختلفی وجود دارد که با مراجعه به پزشکان می‌توانید به این هدف برسید.

  • آب کافی بخورید

یکی از رموز شادابی پوست، خوردن آب کافی است. آب باعث بهبود سیستم گوارش، گردش خون و عملکرد طبیعی سلول‌ها می‌شود. توصیه می‌کنیم هر روز حداقل 8 لیوان آب بخورید.

  • مرطوب‌کننده بزنید

از مرطوب‌کننده‌های مناسب برای پوست خود استفاده کنید. برای انتخاب نوع بهتر، می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید.

  • رژیم غذایی سالم داشته باشید

نوعِ غذاهایی که می‌خورید بر روی پوست اثر می‌گذارد. از پزشک یا متخصص تغذیه برای انتخاب یک رژیم غذایی مناسب برای خود مشورت بگیرید.

  • شوینده مناسب پوست خود انتخاب کنید

از شوینده‌های ملایم برای رفع آلودگی‌ها، سلول‌های مُرده و دیگر مواد زائد روی پوست استفاده کنید. این کار باعث حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن می‌شود.

تزریق دیسپورت و بوتاکس در ارومیه

رفع چروک‌های پوستی ناشی از تزریق دیسپورت و بوتاکس می‌تواند بین سه تا شش ماه دوام داشته باشد و تکرار این کار باعث طولانی‌تر شدن اثربخشی آن خواهد شد. نکته مهم در تصمیم به انجام این نوع تزریق، مراجعه به متخصصان پوست و مراکز معتبر در این زمینه است تا حداکثر اثردهی را بتوانید به دست بیاورید و از بروز عوارض احتمالی ناشی از بی‌تجربگی فرد انجام‌دهنده و آلودگی محیط و غیره بپرهیزید.

برای تزریق دیسپورت در ارومیه می‌توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی مراجعه کنید. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت ویزیت لطفا با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید