کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا: استحمام بعد از شنا در استخر ضروری است

ایسنا: استادیار دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در فصل تابستان برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های پوستی، چین و چروک‌ها و همچنین سرطان پوست ضروری است. دکتر تورج رشیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با رد برخی باورهای غلط و عامیانه در خصوص مضر بودن استفاده از کرم‌های ضدآفتاب برای پوست، افزود: بر خلاف این باورها اثرات مفید کرم‌های ضد آفتاب بیش از مضرات آن است و استفاده از این کرم‌ها برای پیشگیری از بیماری‌های پوستی ضروری است.

استادیار دانشگاه ارومیه، بیماری‌های پوستی شایع در فصل تابستان را ناشی از چهار عامل دانست و اظهار کرد: عامل اول تابش شدید نور خورشید است که در این فصل به دلیل نازک‌تر شدن لباس‌ها و تابش شدید نور خوشید، بیماری‌های پوستی افزایش می یابد. برای مقابله با این عامل باید از لباس‌های مناسب استفاده شود و استفاده از ضدآفتاب حتی برای کودکان ضروری است.

وی بیماریهای ناشی از آب استخر را به عنوان عامل دوم نام برد و گفت: با گرم‌تر شدن هوا گرایش افراد به استفاده از استخرها و دریا برای شنا افزایش می یابد و در صورت استفاده غیراصولی از این امکانات بیماری‌هایی از قبیل قارچ‌های پوستی و حساسیت‌ها بروز می‌كند. دکتر رشیدی با تاکید بر اینکه رعایت اصول بهداشت فردی، مانند استفاده از وسایل شخصی و لباس مناسب در استخرها یکی از عوامل مهم است، ادامه داد: استحمام بعد از شنا به خصوص برای افرادی که پوست حساسی در مقابل کلر دارند، ضروری است.

این متخصص پوست، با اشاره به اینکه در تابستان ارتباط با طبیعت افزایش می‌یابد، حساسیت‌های پوستی ناشی از گیاهان و طبیعت را به عنوان عامل سوم نام برد. دکتر رشیدی با اشاره به تعریق به عنوان عامل چهارم بروز بیماری‌های پوستی در فصل تابستان، افزود: برای مقابله با بیماری‌های ناشی از این عامل جلوگیری از تعریق و استحمام روزانه مفید است. وی در پایان با اشاره به اینکه داشتن پوست سالم مستلزم حفاظت از آن است، افزود: نور خورشید برای تامین ویتامین D ضروری است، ولی تابش بیش از حد مشکلات فراوانی دارد و باید از اقدامات نادرست مانند برنزه کردن و حمام آفتاب پرهیز شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید