کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

برای تسکین پوست خشک چه باید کرد؟

پوست خشک ممکن است دچار خارش شود، ترک بردارد، ورقه‌ورقه شود، و حتی خونریزی کند. آنچه در ادامه این مطلب می‌آید نکاتی است که برای راحت‌تر شدن پوست خشک باید انجام داد.

  1. زمان حمام کردن و دوش گرفتن را به حداقل برسانید. از یک شوینده ملایم همراه با آب ولرم، و نه آب داغ استفاده کنید.
  2. بعد از بیرون آمدن از حمام، مرطوب‌کننده بمالید. معمولا پمادها و کرم‌های مرطوب‌کننده بهتر از لوسیون عمل می‌کنند.
  3. محتویات داخل محصولات بهداشتی و آرایشی را بخوانید. صابون‌های معطر، تونرهای ساخته شده از الکل، و محصولات بهداشتی خوشبو، می‌تواند باعث تحریک پوست حساس و خشک شود.
  4. در محیط داخل خانه از مرطوب‌کننده هوا استفاده کنید.
  5. لباس‌هایی بپوشید که در آنها پوست قابلیت تنفس داشته باشد؛ مثل پارچه‌های 100% کتان. اگر لازم است لباس‌های پشمی و یا دیگر انواع پارچه‌های زمخت به تن کنید، یک لباس با پارچه نرم از زیر آن بپوشید.
  6. شستن دستها را جدی بگیرید، زیرا باعث از بین رفتن باکتری‌ها و ویروس‌های مضر می‌شود. اگر لازم است مرتباً دست‌های خود را بشویید، ضدعفونی‌کننده‌های دست می‌توانند گزینه خوبی باشند.
  7. پس از هر بار شستن دستها، از کرم دست استفاده کنید. برای تسکین بیشتر، قبل از رفتن به رختخواب کمی ژله پترولیوم بزنید. اگر مرتباً دستان شما در معرض آب قرار دارد، با دستکش‌های ضدآب از دستان‌تان محافظت کنید.

اگر رعایت این نکات باعث تسکین شما نشد، لازم است با یک دکتر متخصص پوست تماس بگیرید. در برخی موارد برای پوست‌های بسیار خشک باید از داروهای تجویزی بخصوصی استفاده کرد. خشکی پوست می‌تواند نشانه بیماری‌هایی مانند اگزما نیز باشد. این موارد با معاینه و بررسی توسط پزشک متخصص قابل تشخیص است.

مراجعه به پزشک متخصص پوست در ارومیه

در ارومیه کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان‌غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید