کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

بهترین زمان برای کاشت مو چه زمانی است؟

اگر قصد انجام پیوند مو را دارید، احتمالاً به این دلیل است که یک روز صبح در آینه نگاه کرده‌اید و پوست سرتان را در جایی که باید مو وجود داشته باشد، خالی دیده‌اید. شوک ناشی از یک خط مو یا نقطه طاسی که به طور غیر منتظره‌ای عقب می‌رود کاملا طبیعی است. با این وجود، به احتمال زیاد بلافاصله قرار ملاقات با پزشک یا کلینیک مشاوره رزرو نکرده‌اید. یکی از سؤالات معمول از بین تمام سؤالاتی که ممکن است در مورد ترمیم مو داشته باشید، احتمالا این است: آیا اکنون زمان مناسبی برای کاشت مو است؟

پاسخ به این سوال آسان نیست زیرا افراد با هم متفاوت هستند. هیچ سن ایده‌آلی وجود ندارد که در آن شما کاشت مو انجام دهید، دقیقاً مانند سن مناسب برای آب کردن شکم یا لیزر موهای زائد. از یک طرف، بسیاری از افرادی که یک بار که کاشت مو انجام داده‌اند و می‌بینند که این کار نسبتاً آسان است، حسرت می‌خورند که کاش زودتر این کار را انجام ‌می‌دادند. اما از طرف دیگر، ممکن است شما نخواهید خیلی زود شروع کنید.

بر اساس تجارب چندین ساله و دانش پزشکی، در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب زمان کاشت مو آورده‌ایم که امیدواریم به شما در این مورد کمک کند:

سن شما

طاسی با الگوی مردانه که بیش از نیمی از آقایان را در سن 35 سالگی تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند از 18 سالگی شروع به نشان دادن کند. با این حال، توصیه نمی‌شود که در سنین زیر 25 سال پیوند مو انجام دهید، حتی اگر دچار ریزش موی زودرس هستید. خط موی شما در بازه سنی 18 تا 29 سال هنوز در حال شکل‌گیری است. آنچه در ظاهر به عنوان خط موی در حال عقب‌نشینی به نظر برسد، ممکن است خط موی در حال بلوغ باشد، که متفاوت از خط موی عقب‌رفته است.

معمولا در حوالی سن 35 سالگی، هر نوع ریزش مو که تجربه می‌کنید تثبیت می‌شود. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید زودتر کاشت مو انجام دهید بلکه بهتر است صبر کنید تا هرگونه ریزش سریع مو برطرف شود تا پزشک یا تکنسین ترمیم مو بتواند ایده خوبی در مورد الگوی ریزش موی شما داشته باشد. کاشت مو به استفاده از موهای اهدا کننده از پشت سر شما متکی است. اگر خیلی زود کاشت مو را انتخاب کنید، ممکن است موهای اهدا کننده را خیلی سنگین در یک قسمت پخش کنید و در مواقع مورد نیاز برای قسمت های بعدی، مقدار خیلی کمی باقی بماند. این نیز به تراکم طبیعی موهای شما مربوط می‌شود. به طور خلاصه، بهتر است با دقت برنامه‌ریزی کنید که کجا موهای خود را توزیع کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

انتظارات شما

همانطور که در بالا ذکر شد، موهای اهدا کننده محدود است. اما خبر خوب این است که موهای اهدا کننده از منطقه‌ای می‌آیند که مستعدِ ریزش نیستند. این بدان معناست که نباید نگران این باشید که موهای کاشته‌شده هم بعداً ریزش کنند. اما آنچه باید در نظر داشته باشید این است که کجا موهای اهدا کننده را به بهترین وجه استفاده کنید.

سوالی که باید از خود بپرسید این است: اگر فقط به اندازه کافی موی اهدایی دارید که متناسب با یک ناحیه باشد و نه چند منطقه، از کدام ناحیه بیشتر راضی خواهید بود؟ داشتن انتظار درست از نتیجه‌ی ترمیم مو، بسیار مهم است.

زمان بهبودی

اگرچه هیچ محدودیتی در مورد فصلی از سال برای جراحی کاشت مو وجود ندارد، اما چندین مسئله وجود دارد که باید لحاظ کنید.

مدت زمان بهبودی کاشت مو از روشی به روش دیگر متفاوت است. استخراج واحد فولیکولی (FIT) بسیار محبوب است زیرا عملاً به هیچ زمان بهبودی احتیاج ندارد. در این روش در مقایسه با سایر روش‌ها مانند «روش نواری» هیچ برش جراحی وجود ندارد و بنابراین جای زخمی وجود ندارد.

با این حال، حتی با استفاده از FIT توصیه می‌شود که برای 7 تا 14 روز زمان بهبودی برنامه‌ریزی کنید. سر شما با نقاط ریز قرمز پوشیده خواهد شد و از آنجا که فولیکول‌های مو استخراج و دوباره کاشته می‌شوند، ممکن است کمی تورم وجود داشته باشد. اگرچه می‌توان 1-2 روز پس از عمل به فعالیت‌های روزمره بازگشت، اما اکثر بیماران ما تصمیم می‌گیرند یک یا دو هفته مرخصی بگیرند تا موهایشان دوباره رشد کند و سوراخ‌های کوچکِ ایجاد شده روی سر از بین بروند.

زمان سال

چند قانون برای رعایت بعد از جراحی کاشت مو وجود دارد. در حالی که می‌توانید فقط در طی چند روز پس از عمل به بیشتر فعالیت‌های منظم خود برگردید، شنا برای چند هفته توصیه نمی‌شود و باید از تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. البته به شرطی که کلاه بر سر داشته باشید می‌توانید به پیک‌نیک در هوای آفتابی بروید.

مهم نیست که چه زمانی از سال را برای ترمیم مو انتخاب می‌کنید. فصل تعطیلات همیشه زمان خوبی برای نگاهی به سال آینده و برنامه‌ریزی رویدادهای بزرگی است که امیدوارید به دست آورید.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید