کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

بازیابی موهای دائمی و طبیعی با کاشت مو

امروزه به لطف تکنولوژی‌های نوین، موهای از دست‌رفته را می‌توان با حالتی کاملا طبیعی و به صورت ماندگار بازیابی کرد. بیشتر جراحان متخصص و مدرن، در هر حرکت تعداد اندکی از موهای سالم را منتقل می‌کنند. در روش‌های کاشت مو در دهه‌های پیشین، بخش‌هایی از بافت سر همراه با موهای آن معمولا از ناحیه پشت سر برداشته می‌شد و به ناحیه مورد نظر منتقل می‌شد. موهای کاشته‌شده با این روش تا حدودی مانند موی عروسک و غیرطبیعی به نظر می‌رسد و بعد از مدتی تفاوت آن با موهای طبیعی مشهودتر می‌شد.

پیشرفت‌های حاصل‌شده در ایجاد خط مو و نحوه کاشتن مو در نواحی کم پشت نیز باعث بهبود کیفیت کار شده است. با انجام صحیح روش‌های امروزی، تشخیص موهای کاشته‌شده حتی برای آرایشگرها نیز دشوار است.

انتخاب درست جراح، تعیین کننده کیفیت موی کاشته‌شده

با وجود پیشرفت‌های حاصل شده در سال‌های اخیر، نتیجه حاصل از کاشت مو تا حد زیادی وابسته به جراح انتخابی شماست. برای این کار باید متخصصی را انتخاب کنید که در شناخت ریزش مو متبحر باشد و به صورت منظم کاشت مو انجام دهد.

متخصصان پوست و مو در شناخت و رفع مسائل و مشکلات مرتبط با پوست، مو و ناخن تخصص دارند و تجربه و دانش لازم در ریزش مو را دارند. بسیاری از این متخصصان کاشت مو نیز انجام می‌دهند و پس از معاینه می‌توانند به شما بگویند آیا کاشت مو بر روی سر شما قابل انجام است یا خیر.

کاشت مو برای چه کسانی انجام‌پذیر است؟

کاشت مو برای خانم‌ها و آقایان با هر نوع مو و پوست قابل‌انجام است. لازمه کاشت مو وجود دو چیز است:

  1. موهای سالم قابل انتقال به ناحیه کم‌مو به تعداد کافی روی پوست سر
  2. قابلیت رشد مو در ناحیه کم‌موی پوست سر

معاینه حضوری توسط پزشک متخصص می‌تواند این دو مورد را برای شما مشخص کند.

برای اطلاع از منشأ ریزش مو، ممکن است نیاز به آزمایش خون داشته باشید. برای برخی بیماران، انجام روشی به نام نمونه‌برداری از پوست سر یا Scalp biopsy ضروری است. اگر آزمایش‌های انجام‌شده مشخص کند شما کاندیدای مناسبی برای کاشت مو هستید، متخصص پوست شما می‌تواند نتایج واقعی و قابل انتظار از کاشت مو را از پیش مشخص کند.

 

در طی انجام کاشت مو

جلسه کاشت مو معمولا بین 4 تا 8 ساعت به طول می‌انجامد. اگر میزان موی کاشته‌شده زیاد باشد ممکن است این کار به مدت چند ساعت در روز بعد نیز ادامه یابد.

بسیاری از بیماران در تمام طول جراحی هوشیاری کامل دارند و فقط از داروی بی‌حسی موضعی روی پوست سرشان استفاده می‌شود. در برخی موارد ممکن است از یک داروی آرام‌بخش نیز برای ایجاد حس آرامش در بیمار استفاده شود.

جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص آغاز می‌شود. برای به‌دست آوردن موی کاشته‌شده طبیعی، برداشتن موها با برش دادن نواری از پوست سر همراه با موهای روی آن، و یا برداشتن خود موها انجام می‌شود. گزینه دوم با وجود آن که زمان طولانی‌تری می‌گیرد اما در مقایسه با روش اول، هیچ‌گونه اسکار بر روی پوست سر باقی نمی‌گذارد.

پیش از آن که جراح بتواند موهای برداشته شده را منتقل کند، تکنسین‌ها می‌بایست موهای برداشته شده را آماده کنند و جراح نیز پوست سر را آماده کشت کند.

بر اساس تعداد موی مورد نظر برای کاشت، ممکن است دو یا سه نفر از اعضای تیم جراح، موهای برداشته شده را در محل مورد نظر جایگذاری کنند. وقتی همه موها کاشته شد، سر بیمار باندپیچی شده و دستورالعمل‌های مراقبتی در خانه به وی داده می‌شود.

 

زمان مشاهده نتایج کاشت مو

در اکثر موارد نتیجه کاشت مو 6 تا 9 ماه پس از انجام جراحی قابل مشاهده است. برای برخی بیماران این روند ممکن است 12 ماه به طول انجامد.

لازم به ذکر است موهای کاشته‌شده در فاصله 2 تا 8 هفته پس از کاشت می‌ریزند، که امری طبیعی است. در ماه سوم موها کم‌پشت تر از گذشته ممکن است به نظر برسند، که مجدداً طبیعی است و نباید موجب نگرانی شود.

 

مصرف دارو

برای کسب نتایج حداکثری از کاشت مو، پزشک متخصص شما ممکن است داروهایی را برای درمان ریزش مو تجویز کند. این داروها ریزش موها و کم‌پشت شدن آنها را متوقف یا کند می‌کند. با مصرف داروهای تجویز شده، نتایج به‌دست آمده از کاشت مو تا سالها ماندگاری خواهد داشت.

مراجعه به پزشک

در ارومیه برای کاشت مو و مشاوره تخصصی در این زمینه، کلینیک دکتر رشیدی را توصیه می‌کنیم. کلینیک تخصصی دکتر رشیدی سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید