کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

چهار نکته مهم برای جلوگیری از تورم بعد از کاشت مو

شاید شما عمل کاشت مو انجام داده‌اید و یا شاید هنوز در حال تحقیق در مورد روش‌های ترمیم مو هستید که کجا و چه زمانی انجام دهید. در هر دو صورت، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مطلب را در مورد پیشگیری از متورم شدن پس از کاشت مو مطالعه کنید.

اگرچه امروزه ترمیم مو یک پروسه کم‌تهاجمی است و به سادگی قابل تحمل است، ولی همچنان یک عمل جراحی است. بعد از جراحی همیشه خطر تورم وجود دارد. خبر خوب این است که با انجام چند عمل ساده، جراحی کاشت موی موفقیت‌آمیزی داشته باشید.

  • روی صندلی چرخ‌دار راحت، لم بدهید!

اولیه توصیه ما، خوابیدن بر روی صندلی راحتی است، به دو دلیل: بلندی و ایمنی. برای جلوگیری از تورم در پوست سر، پیشانی و حتی چشم‌ها، باید سعی کنید به مدت 7 روز در سطح بلندی بخوابید (به صورت نشسته و یا لم‌داده). مدت زمان مطلوب بستگی به بیمار دارد ولی برای اطمینان از ایمنی، هفت روز برای این کار توصیه می‌شود.

صندلی راحتی بهترین دوست شما برای جلوگیری از تورم بعد از جراحی است، زیرا باعث می‌شود شما در سطح بالایی قرار بگیرید در حالی که امن‌ترین وضیعت را هنگام خواب برای شما تأمین می‌کند. باید به‌گونه‌ای بخوابید که سر خود را نچرخانید، روی تخت غلت نخورید، روی شکم و یا پهلو نخوابید، و یا خط موی خود را روی بالش نمالید.

مطالعه بیشتر

روزهای اول پس از کاشت مو چطور باید خوابید که موها آسیب نبینند؟

اگر صندلی راحتی ندارید، کاناپه بهترین گزینه بعدی است. با یک بالش روی دسته‌ی کاناپه بخوابید. این کار باعث می‌شود سرتان بالاتر از بدن قرار بگیرد و مانع از احتمال برگشتن شما بر روی شکم در حین خواب می‌شود.

  • آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کاری است که همه ما در هر صورت باید انجام دهیم؛ چه آنهایی که برای مسابقه دو ماراتن آماده می‌شوند، و یا آنهایی که روی مبل نشسته‌اند و مسابقات جام جهانی فوتبال را تماشا می‌کنند. علاوه بر کمک به رفع تورم پس از کاشت مو، پوست و کلیه‌های شما هم از این بابت از شما تشکر خواهند کرد. اگر اضافه وزن دارید حتی ممکن است با نوشیدن آب اشتهایتان نیز کم شود!

  • آناناس بخورید

مصرف آناناس تازه در جلوگیری از تورم بعد از جراحی کاشت مو مؤثر است. ممکن است بپرسید چرا آناناس؟ بیشتر مردم از این موضوع اطلاع ندارند که آناناس به طور طبیعی دارای خاصیت ضد التهابی است. می‌توانید مقداری صبح و مقداری نیز عصر مصرف کنید.

  • یخ بگذارید

تورم معمولا در روز سوم و یا چهارم پس از کاشت مو شروع می‌شود. همان طور که می‌دانید یخ یک عامل ضد تورم قوی است ولی باید مراقب باشید که آن را کجا می‌گذارید! استفاده از یک بسته یخ و یا کیسه نخود یخ زده درست بالای ابروهای خود، نه در منطقه کاشت‌شده، می‌تواند یک اقدام پیشگیرانه عالی باشد.

اگر با وجود رعایت کردن همه موارد قبلی، باز هم مقداری ورم دارید، سریعاً از یخ استفاده کنید. پیشگیری از این مسئله در همان مراحل اولیه، بهترین گزینه است. می‌توانید به مدت 10 دقیقه هر یک ساعت یک بار از یخ استفاده کنید.

امیدواریم در طی بهبودی پس از عمل کاشت مو، این نکات را مفید بیابید. فراموش نکنید که بعد از کاشت مو، بطری آب‌تان را پر کنید. بعد، روی صندلی راحتی خود لم دهید و بازی فوتبال مورد علاقه خود و یا برنامه آشپزی مورد علاقه‌تان را تماشا کنید و اجازه دهید موهایی که به تازگی منتقل شده‌اند، کار فوق‌العاده‌ی خود، یعنی رشد کردن را انجام بدهند.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید