کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

راهکارهایی برای لیفت و سفت‌کردن پوست‌های شل و افتاده

لیفت با جراحی مانند لیفت صورت یا جراحی پلک، نتایج چشمگیری دارند اما راه‌های دیگری نیز برای سفت کردن پوست وجود دارند که علاوه‌بر ماندگاری بیشتر، هزینه کمتری نیز دارند. علاوه‌بر آن، برای هر قسمتی از بدن که به لیفت نیاز دارد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. در زیر به چند نمونه اشاره می‌کنیم:

سفت‌کردن نامحسوس پوست

در مورد کرم‌ها و لوسیون‌های سفت‌کننده پوست که به وفور پیدا می‌شوند، ادعای امیدوار‌کننده‌ای وجود دارد که به صورت نامحسوس پوست را سفت می‌کنند. اما بهتر است بدانید که این محصولات نتایجی شبیه لیفت صورت نخواهند داشت بلکه در بهترین حالت پس از مصرف، تغییر خیلی کمی را احساس خواهید کرد و یا هیچ تغییری ایجاد نمی‌کنند.

هنگامی که پس از مصرف این محصولات نتایج فوری را مشاهده می‌کنید، به دلیل نقش این محصولات به عنوان یک مرطوب‌کننده موثر است که پوست را حجیم‌تر و خطوط ظریف چین‌وچروک را کمتر نشان می‌دهد که نتایج موقتی هستند. برای این‌که نتایج نهایی این محصولات را مشاهده کنید باید هر روز از آن‌ها استفاده کنید.

متخصصان پوست عقیده دارند یک کرم یا لوسیون نمی‌تواند افتادگی پوست را ترمیم کند، زیرا این محصولات نمی‌تواند به اندازه کافی به عمق پوست نفوذ کرده و تاثیر خود را بگذارند.

با این حال، اگر یک محصول حاوی رتینوئیدی مانند رتینول باشد، ممکن است تغییر کوچکی را ایجاد کرده و به کلاژن‌سازی پوست کمک کند.

اگرچه کرم‌ها و لوسیون‌ها در بهترین حالت نتایج نامحسوسی را ایجاد می‌کنند، همچنان تقاضای زیادی برای محصولاتی‌ که ادعای ترمیم افتادگی پوست را دارند، وجود دارد. به همین دلیل تحقیقات زیادی بر روی این محصولات انجام می‌گیرد تا تأثیرگذاری آن‌ها را افزایش دهند.

یکی از ایده‌های در حال آزمایش، استفاده از کرم‌ها برای ایجاد بارهای الکتریکی در پوست است که ممکن است میزان تولید کلاژن را در پوست افزایش داده و باعث سفت‌تر شدن پوست شود.

لیفت و سفت‌کردن متوسط پوست

روش‌های غیر تهاجمی برای سفت‌کردن پوست: این روش‌ها غیرتهاجمی نامیده می‌شوند زیرا پوست دست‌نخورده باقی می‌ماند و هیچ‌گونه زخم یا برشی ایجاد نمی‌شود. ممکن است مقداری قرمزی و تورم موقتی بر روی پوست دیده شود که طبیعی است و به زودی برطرف می‌شود.

آن‌چه باید در مورد روش‌های غیرتهاجمی بدانید:

  • نتایج به تدریج ظاهر می‌شوند، بنابراین سفتی پوست کاملا طبیعی به‌نظر می‎رسد
  • ازبین رفتن نتیجه‌ی حاصل‌شده خیلی کم اتفاق می‌افتد یا اصلا دیده نمی‌شود
  • برای هر رنگ پوستی از افراد مناسب است
  • برای سفت‌کردن تقریباً همه قسمت‌های بدن استفاده می‌شود
  • عوارض جانبی آن معمولاً مقداری قرمزی و تورم است
  • اکثر روش‌های غیرتهاجمی 1 ساعت یا کمتر طول می‌کشد
  • ممکن است در طول عمل کمی احساس درد یا ناراحتی داشته باشید
  • اغلب بلافاصله بعد از عمل می‌توان از لوازم آرایشی استفاده کرد
  • هزینه این روش‌ها متفاوت است و تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد

روش‌های غیر تهاجمی برای سفت‌کردن پوست شامل موارد زیر است:

اولتراسوند (Ultrasound): متخصصان پوست از امواج فراصوت برای فرستادن گرما به عمق پوست استفاده می‌کنند.

گرما باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود. با یک جلسه درمان، اکثر افراد در عرض 2 تا 6 ماه لیفت و سفت شدن متوسط پوست را تجربه می‌کنند و درمان‌های بیشتر می‌تواند نتایج سودمندتری داشته باشد.

هایفو: در طول این درمان، متخصص پوست دستگاهی را روی پوست قرار می‌دهد که باعث گرم‌شدن بافت زیر پوست می‌شود.

اکثر افراد پس از یک جلسه درمان، بلافاصله سفتی و لیفت پوست را احساس می‌کنند. ساخت کلاژن در بدن زمان‌بر است، بنابراین در حدود 6 ماه نتایج نهایی قابل‌مشاهده است. برخی از افراد از جلسات درمانی بیشتری نیز سود می‌برند. با مراقبت مناسب از پوست، نتایج این روش 2 تا 3 سال ماندگاری خواهد داشت.

درمان با لیزر: برخی از دستگاه‌های لیزر بدون زخمی‌کردن لایه بالایی پوست، گرما را به عمق پوست ارسال می‌کنند. این لیزرها برای سفت‌کردن پوست در سراسر بدن به‌ویژه پوست شل شکم و بازوها استفاده می‌شود.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب، به 3 تا 5 جلسه درمانی نیاز است که نتیجه نهایی به‌تدریج بین 2 تا 6 ماه پس از آخرین درمان قابل‌مشاهده است.

سفت‌کردن و لیفت بیشتر (بدون جراحی)

روش‌های کم‌تهاجمی برای سفت‌کردن پوست می‌توانند نتایج مطلوب‌تری داشته باشند، بااین حال نمی‌توانند به اندازه یک روش جراحی مانند لیفت صورت، جراحی پلک یا لیفت گردن مؤثر باشند. سفت‌کردن پوست با کم‌ترین تهاجم، عوارض جانبی کمی داشته و در مدت‌زمان کمتری انجام می‌شود.

در طول این روش‌ها ممکن است از آرام‌بخش استفاده شود و چند روز استراحت لازم است.

از روش‌های کم‌تهاجمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از هایفو: در این روش، یک لوله (یا سوزن) نازک برای گرم‌کردن بافت زیرپوست، به درون پوست وارد می‌شود. در این روش گرما دقیقاً به جایی که نیاز به سفت‌شدن دارد برخورد می‌کند. متخصصان پوست اغلب از این روش برای سفت‌کردن پوست شل گردن یا بازوها استفاده می‌کنند.

نتایج این روش بعد از یک ماه قابل‌مشاهده است زیرا گرما دقیقاً به محل مورد نظر برخورد می‌کند. در برخی موارد، سفت شدن و لیفت تدریجی در طی یک سال اتفاق می‌افتد.

لایه‌برداری با لیزر (Laser resurfacing): این روش موثرترین راه برای سفت‌کردن پوست شل است. برخلاف لیزردرمانی که در بالا توضیح داده شد، پس از این روش باید به مدت 5 تا 7 روز در خانه استراحت کنید.

در لایه‌برداری با لیزر نتایج به‌سرعت قابل‌مشاهده خواهند بود و 2 هفته پس از دوره بهبودی، سفت‌شدن پوست و کاهش چین و چروک‌ها اتفاق می‌افتد.

لایه برداری با لیزر می‌تواند بهتر از هر روش دیگری پوست را سفت کرده، خطوط ریز، چین‌وچروک و لکه‌های تیره روی پوست را کاهش دهد. در این روش به زمان استراحت بیشتری نیاز دارید و البته عوارض جانبی آن نیز بیشتر است.

چه کسانی می‌توانند از روش‌های بدون جراحی برای سفت‌کردن پوست استفاده کند؟

بسیاری از افراد می‌توانند بدون نگرانی از روش‌های غیرتهاجمی برای سفت‌کردن پوست استفاده کنند. در صورت رعایت موارد زیر، به بهترین نتایج خواهید رسید:

  • داشتن وزن مناسب
  • داشتن رژیم غذایی سالم
  • ترک مصرف سیگار
  • محدود کردن مصرف مشروبات الکلی
  • محافظت از پوست در برابر نور خورشید
  • داشتن پوست شل و افتاده کمتر

لیفت و سفت‌کردن پوست برای افراد باردار، کسانی‌که عفونت پوستی دارند و افرادی که از داروهای خاص استفاده می‌کنند، مناسب نیست.

با یک متخصص پوست باتجربه مشورت کنید

با مراجعه به یک متخصص پوست باتجربه و ماهر، با ایمن‌ترین و مناسب‌ترین روش لیفت پوست آشنا شوید. پزشک بهترین گزینه را برایتان پیشنهاد می‌کند تا نتایج مطلوبی بدست آید. می‌توانید نگرانی‌های خود را در مورد هر کدام از روش‌ها با پزشک درمیان بگذارید و از راهنمایی‌های او استفاده کنید.

مراجعه به پزشک متخصص

با مراجعه به یک متخصص پوست باتجربه و ماهر، با ایمن‌ترین و مناسب‌ترین روش لیفت پوست آشنا شوید در ارومیه کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. کلیه فعالیت‌های این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی، در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان‌غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید