کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

چه کارهایی می‌توان برای ماندگاری بیشتر ژل‌های تزریقی انجام داد؟

فیلر‌های پوستی یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی بدون جراحی در کشور است و به راحتی می‌توان دلیل محبوبیت روز‌افزون آن را دانست. فیلر‌ها یا ژل‌ها روش درمانی پرکاربردی هستند که نه تنها خطوط و چین‌و‌چروک صورت را به طور موقت صاف می‌کنند، بلکه حجم از دست رفته صورت را بازیابی کرده و لب‌ها را فرم می‌دهند.

گفته می‌شود استفاده از درمان‌های تزریقی همچون فیلر‌های پوستی موقتی هستند و اثرشان به تدریج از بین می‌روند و هرچند‌وقت یکبار به ترمیم‌ نیاز دارند. با این حال، چند نکته وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به دوام بیشتر فیلرهای پوستی کمک‌‌کنید.

انتخاب ارائه دهنده و مرکز خدمات زیبایی معتبر

کیفیت نتیجه تزریق ژل، وابسته به تجربه ارائه‌دهنده آن است. انتخاب بر اساس قیمت پائین‌تر نمی‌تواند روش درستی باشد، بلکه انتخاب باید براساس حرفه‌ای بودن، تجربه، شهرت و اعتبار ارائه‌دهنده خدمت باشد. بهترین حالت این است که تزریق ژل در مطب متخصص پوست انجام شود که هم با روش صحیح تزریق و هم مسائل زیبایی‌شناسی آشناست.

متأسفانه بعضی از سالن‌های زیبایی، ارائه خدمات با قیمت‌های پایین را تبلیغ می‌کنند ولی از استانداردهای لازم برخوردار نیستند.

حتما قبل از تعیین وقت برای تزریق ژل، در مورد آن به خوبی تحقیق کنید تا علاوه بر سلامتی و ایمنی، از بهترین نتیجه ممکن نیز اطمینان حاصل کنید.

دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از تزریق را انجام دهید

بلافاصله پس از تهیه فیلر‌ها، از شما خواسته می‌شود که در طی 24 تا 48 ساعت اول ناحیه تحت درمان را مالش یا ماساژ ندهید و از انجام تمرینات سنگین در روز‌های اول خودداری کنید. همچنین توصیه می‌شود از خوابیدن به پهلو یا شکم برای روز‌های اول پس از تزریق اجتناب کنید تا فشار بی‌مورد به ناحیه تحت درمان وارد نشود. همچنین از قرار گرفتن در معرض گرما و آفتاب خودداری کنید.

رعایت دقیق همه این دستورالعمل‌ها به حصول نتیجه مطلوب کمک می‌کند.

از رژیم‌های مناسب مراقبت پوستی استفاده کنید

استفاده از فیلر‌ها کمک می‌کند تا فرد ظاهر جوان‌تری داشته باشد، که اگر همراه با رعایت روتین مناسب مراقبت از پوست با توجه به نوع پوست باشد بهترین نتیجه به دست می‌آید.

استفاده از یک روتین مراقبت از پوست شامل پاک‌کننده‌ مناسب، مرطوب‌کننده، کرم‌های ضد‌چروک و ضد‌آفتاب می‌تواند به جوان و شاداب نگه داشتن پوست کمک زیادی کند.

می‌توانید در مورد محصولات و مواد مورد نیاز پوست خود با متخصص پوست مشورت کنید و به مدت چند هفته روتین تجویز‌شده را انجام دهید تا متوجه تفاوت رنگ و بافت پوست خود شوید

عادات سبک زندگی سالم را تمرین کنید

علاوه بر رعایت روش‌های مناسب ضد‌پیری برای مراقبت از پوست، ایجاد تغییر در سبک زندگی سالم می‌تواند تأثیر بسزایی در سلامتی و ظاهر پوست داشته باشد و به نوبه خود به بهبود نتیجه تزریق ژل کمک کند.

عوامل سبک زندگی سالم شامل موارد زیر است:

  • داشتن رژیم غذایی سالم و پرهیز از مصرف بیش از اندازه قند‌ها
  • دوری از استرس، که به تسریع‌کننده روند پیری معروف است
  • خواب کافی
  • نوشیدن آب کافی
  • استفاده روزانه از ضد‌آفتاب و اجتناب از قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی
  • عدم‌استعمال سیگار یا استفاده از سایر دخانیات

فقط ایجاد چند تغییر در سبک زندگی سالم می‌تواند به کند شدن روند پیری کمک کند و به پوست شما کمک کند تا برای مدت طولانی‌تری جوان به نظر برسد.

یک برنامه مراقبتی و ترمیمی شخصی داشته باشید.

توجه به این نکته مهم است که هیچ تزریقی همیشگی نیست و فقط برخی از انواع و مارک‌های فیلر نسبت به بقیه دوام بیشتری خواهند داشت. بعلاوه، تجزیه این ژل‌ها در افراد مختلف با سرعت متفاوتی انجام می‌شود، که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت شخصی بودن برنامه نگهداری و ترمیم پس از تزریق ژل با توجه به ویژگی‌های هر نفر است.

از کسی که تزریق ژل را برای شما انجام داده است بخواهید تا یک برنامه مناسب نگهداری و ترمیم ویژه به شما بدهد تا بهترین نتیجه را بدست آورید. با زمان‌بندی مناسب، می‌توانید بدون داشتن فاصله‌های ناخواسته بین تزریق‌ها، همواره ظاهر دلخواه خود را حفظ کنید.

ماندگاری فیلرهای پوستی چقدر است؟

فیلر‌های پوستی می‌توانند از شش ماه تا دو سال دوام داشته‌باشند (بسته به نوع حتی گاهی بیشتر). با این حال، بیشتر فیلر‌های اسید‌هیالورونیک که یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های فیلر هستند در حدود 12 تا 18 ماه دوام دارند. همچنین فیلر‌های اسید هیالورونیک تنها نوع فیلری است که می‌تواند قبل از فرسودگی در صورت تمایل، حل شوند.

طول عمر فیلر‌ها به برند، محل تزریق، متابولیسم، دفعات ورزش و سایر عوامل بستگی دارد.

مراجعه به دکتر متخصص پوست

در ارومیه کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. کلیه فعالیت‌های این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی، در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان‌غربی در زمینه دستگاه‌های لیزر، پوست، کاشت مو انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید