کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

مراقبت از گوش‌های سوراخ‌شده

اگرچه سوراخ کردن یا پیِرسینگ گوش امری شایع است و خطر کمتری در مقایسه با سایر پیرسینگ‌های بدن دارد، اما اگر این کار و مراقبت‌های لازم درست انجام نگیرد، می‌تواند عوارضی ایجاد کند. متخصصان پوست به افرادی که می‌خواهند گوش‌های خود را سوراخ کنند توصیه می‌کنند که این مراحل را برای جلوگیری از عفونت دنبال کنند:

  • همیشه دست‌های خود را قبل از لمس کردن گوش‌های تازه سوراخ‌شده بشویید.
  • گوشواره‌ها را به مدت شش هفته یا بیشتر در گوش خود نگه دارید، حتی در شب. برداشتن زودهنگام گوشواره‌ها در این دوره اولیه ممکن است باعث بسته شدن سوراخ‌ها شود.
  • بطور منظم گوش‌های خود را با آب و صابون بشویید. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید تا از عفونت جلوگیری شود.
  • هر روز گوشواره‌ها را چند بار بپیچانید. این کار به باز نگه داشتن سوراخ‌ها کمک می‌کند.
  • سوراخ‌ها و اطراف آنها را به الکل آغشته کنید. با استفاده از یک پد پنبه‌ای آغشته به الکل، پوست دور سوراخ‌ها را به‌آرامی دو بار در روز تمیز کنید تا میکروب‌ها دور شده و از ایجاد زخم جلوگیری شود. همچنین می‌توانید یک لایه‌ی نازک از پماد هیدروکربن‌دار را در اطراف و دهانه‌ی سوراخ‌ها بمالید.

مراجعه به دکتر متخصص پوست

پس از سوراخ کردن گوش‌هایتان، حواس‌تان به آنها باشد تا مطمئن شوید که دچار زخم، قرمزی یا پف نشوند و مایع زرد رنگی درون آنها شکل نگیرد. اگر هر یک از این موارد رخ داد و زود از بین نرفت، حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید، زیرا ممکن است گوش‌تان دچار عفونت شود.
در ارومیه، کلینیک پوست و موی دکتر رشیدی را پیشنهاد می‌کنیم. برای رزرو وقت و معاینه می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید