کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

آثار درمانی تزریق دیسپورت و بوتاکس در افزایش احساس شادی

نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که آثار مثبت Neuromodulator‌هایی از قبیل دیسپورت و بوتاکس، تنها به جوانسازی پوست محدود نمی‌شود. Neuromodulator‌ها دسته‌ای از مواد آزاد شونده از عصب‌ها هستند که به تغییر فعالیت‌های عصبی منجر می‌شوند. این مواد همچنین می‌توانند حس شادی را در ما تحریک کنند. اگرچه ممکن است فکر کنیم این مسئله در اثر بهتر شدن شادابی و جوان شدن پوست پس از تزریق دیسپورت یا بوتاکس اتفاق می‌افتد، اما در واقع آثار درمانی این کار فراتر از پوست است.

درمان با Neuromodulator‌ها فواید فراوانی برای پوست دارد: خطوط بین ابروها محو می‌شوند و چهره ما در نگاه دیگران اخمو به نظر نمی‌رسد. ابروها کمی لیفت می‌شوند و چشم‌ها کمی بازتر می‌شوند، و در نتیجه کمتر خسته به نظر می‌رسیم. این تغییرات اثر مثبت روانی در خودِ فرد و اطرافیانش دارد. اما این مسئله، تنها دلیل حس شادی ناشی از تزریق بوتاکس و دیسپورت در فرد نیست.

دیسپورت و بوتاکس چه تفاوتی با هم دارند؟

«بوتاکس» نام تجاری اولین دارویی است که از Botulinum toxin تهیه شد. علاوه بر آن، برندهای معتبر دیگری از جمله Dysport نیز بر اساس این ماده تولید می‌شوند. در حال حاضر با توجه به این که Botox در ایران عرضه نمی‌شود، برند دیسپورت Dysport انگلستان، تنها برند معتبر در دسترس است و در کلینیک دکتر رشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وقتی ما یک حالت چهره به خود می‌گیریم، سیگنالی درباره حالت مزاجی به مغزمان فرستاده می‌شود. وقتی لبخند می‌زنیم و چهره‌ای شاد به خود می‌گیریم، در واقع سیگنالی به مغز می‌فرستیم حاکی از این که اوضاع خوب است و در نتیجه پس از مدت کوتاهی حس بهتری به ما دست می‌دهد. این توصیه عمومی که «به خود القا کنید تا تبدیل به واقعیت شود» از این فیدبک زیستی از ارتباط بین عضلات صورت، افکار ما و مغز ما نشأت می‌گیرد. به همین دلیل اگر اخم کنیم، به طور ناخودآگاه به مغزمان سیگنالی از یک مشکل احتمالی می‌فرستیم.

Neuromodulator‌هایی مانند دیسپورت و بوتاکس می‌تواند برای ممانعت از ماهیچه‌هایی که برای اخم کردن به کار می‌روند استفاده شوند. این کار نه تنها خطوط بین ابرو را از بین می‌برد، بلکه به‌صورت ناخودآگاه باعث جلوگیری از ارسال پیغام اخم به مغز می‌شود. با کم شدن سیگنال‌های عصبانیت، ناراحتی و ترس، احساسات منفی درونی ما نیز کاهش می‌یابند. بنابراین ما تنها به این دلیل که جوان‌تر و زیباتر دیده می‌شویم خوشحال نیستیم، بلکه مغز ما نیز احساس شادی بیشتری می‌کند.

مطالعه بیشتر

اشتباهات رایج درباره تزریق دیسپورت و بوتاکس

اگرچه این روش به تنهایی برای کنترل احساسات قابل تجویز نیست، اما تحقیقات متعدد درباره افسردگی بالینی حاکی از بهبود وضعیت روحی پس از تزریق بوتاکس و دیسپورت است. تحقیقات دیگری نیز مؤید بهبود قابل توجه در فاکتورهای کیفیت زندگی از قبیل حالت مزاجی، حس رضایتمندی، اعتماد بنفس، و تأثیرگذاری مثبت در اولین برخورد با دیگران است.

اگر به دنبال تزریق دیسپورت و بوتاکس هستید، توصیه می‌کنیم این کار را تحت نظر یک پزشک متخصص پوست انجام دهید که تجربه و تخصص کار با Neuromodulator‌ ها را دارد.

تزریق دیسپورت در ارومیه

برای انجام تزریق دیسپورت در ارومیه می‌توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی مراجعه کنید. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت ویزیت لطفا با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید