کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

بهبودی پس از کاشت مو: نکات مهم برای کسب بهترین نتایج

به عنوان یک عمل زیبایی، کاشت مو روش نسبتا آسانی است. بدون بیهوشی، بدون ابزارهای جراحی، بدون زخم. همچنین دوره بهبودی پس از آنها بسیار ساده استY به خصوص در روش FIT به دلیل سهولت در بهبودی در زمان کم، بسیار مطلوب است. با این وجود، در مورد دوره بهبودی پس از کاشت مو چند مورد وجود دارد که باید بدانید.

 

ورزش و فعالیت‌های شدید

به احتمال زیاد جراح موی شما، توصیه می‌کند که از فعالیت‌های فیزیکی برای یک مدت زمان پس از پیوند مو، خودداری کنید. ما دو هفته اجتناب از انجام فعالیت‌های خاصی که به بهبودی شما کمک نمی‌کنند را توصیه می‌کنیم. به عنوان مثال، توصیه می‌کنیم که فقط با استفاده از زانوی خود، خم شوید نه بوسیله کمرتان. توصیه می‌شود برای مدت طولانی کارهایی که باعث می‌شود خون با شدت به سمت سر جریان یابد را انجام ندهید (همچنین غواصی به همین دلیل ممنوع است). به همین ترتیب، بهتر است به دور از هر گونه ورزش‌هایی باشید که باعث عرق کردن زیاد شما می‌شوند.

 

شستن موها

بسیاری از بیماران نگران شستن موهای خود هستند. چه زمانی می‌توانید با خیال راحت موهای خود را بدون قرار دادن موی تازه کاشته شده در معرض خطر، بشویید؟ پاسخ این است که این کار، به اندازه‌ای که شما فکر می‌کنید خطرناک نیست. می‌توانید با خیال راحت موهای خود را پس از 48 ساعت بشویید، اما بهتر است یک روز بیشتر صبر کنید. ما استفاده از شامپو به صورت مستقیم بر روی سر را توصیه نمی‌کنیم. بهتر است یک قطره از آن را داخل یک فنجان بریزید سپس فنجان را با آب پر‌کنید تا یک مخلوط کف‌دار ایجاد شود. آن را روی سر خود بریزید، سپس با آب بیشتری از فنجان بشویید. به این ترتیب با نهایت لطافت با موهای خود برخورد کرده‌اید و در عین حال مجبور نیستید با موهای چرب با اطرافیان خود مواجه شوید. در هفته اول مستقیما زیر دوش نایستید. پس از گذشت یک هفته می‌توانید مانند همیشه موهای خود را بشویید.

 

پوشیدن کلاه

طبیعی است که تمایل داشته باشید قبل از مواجه شدن با بقیه، پوست سر تازه کاشته شده‌تان را با کلاه بپوشانید. ولی توصیه می‌شود حداقل برای سه روز این کار را انجام ندهید. می‌توانید پس از سه روز از یک کلاه راحت استفاده کنید و پس از پنج روز یک کلاه محکم‌تر مثل کلاه بیسبال بر سر بگذارید. اساسا پس از پنج روز، می‌توانید هر چیزی که دوست دارید بپوشید. موهای کاشته شده به حدی بعد از پنج روز مستحکم هستند که با جراحی آنها را از روی سرتان برداریم. اساساً پنج روز پس از عمل، هیچ کاری باعث ریزش پیوند شما نمی‌شود. بهتر است بدانید که برخی از موهای شما از چند هفته تا چند ماه پس از پیوند شما می‌ریزند؛ این یک گام کاملا طبیعی در چرخه رشد مو است و به آن معنا نیست که شما موهای پیوند شده جدید خود را از دست داده‌اید . این موها در حالت معمول هم ریزش و رشد مجدد دارند.

 

خارش، تورم، خورشید و یخ

طبیعی است که سر به طور معمول پس از کاشت، حوالی روز سوم و چهارم تورم داشته باشد. برای جلوگیری از تورم، توصیه می‌کنیم که سر خود را برای 7 روز اول بالا نگه دارید (حتی در موقع خواب). این صرفا برای احتیاط است، چون ممکن است هرگز تورم سر را تجربه نکنید. همچنین می‌توانید از یخ -فقط در قسمت بالایی ابروها، نه روی منطقه پیوند- استفاده کنید. اگر پوست سر شما خارش داشته باشد، چند روز اول از خارش آن خودداری کنید. باید اطمینان حاصل کنید که زخم‌های پوستی بدون مشکل درمان شوند. مالش سر می‌تواند در برابر خارش کمی به شما کمک کند. سعی کنید سرتان را به مدت 2 هفته در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. همانطور که قبلا ذکر شد برای گذاشتن 3 تا 5 روز صبر کنید. رفتن به تعطیلات در طول زمان دوره بهبودی پس از پیوند موها، یک ایده عالی است. فقط مطمئن شوید که زیر نور خورشید نمانید.

 

 الکل، رنگ مو و سیگار کشیدن

اگرچه رنگ کردن موها درست قبل از پیوند خوب است، اما باید چهار هفته پس از پیوند از رنگ کردن موها خودداری کنید. مواد شیمیایی خشن می‌توانند بر روی پیوند مو که هنوز ریشه ضعیفی دارد تأثیر منفی بگذارند. با توجه به اینکه منطقه پیوند شما برای آماده سازی برای پیوند تراشیده شده است، طبیعتا نمی‌توانید این کار را انجام دهید. همچنین برای مدت مشابه، یعنی چهار هفته باید از سیگار کشیدن خودداری کنید. توصیه ما این است که به طور کامل از سیگار کشیدن دست بکشید، اما اگر نمی‌توانید، سعی کنید که سیگار کشیدن بر جریان خون و رشد مو تأثیر منفی نگذارد. امیدواریم که نکات بالا به شما در دوره بهبودی پس از کاشت مو کمک کند. اولویت کاری ما در کلینیک دکتر رشیدی این است که از تصمیم خود راضی باشید. انجام عمل کاشت مو یک قدم بزرگ است و باید قبل از شروع کار، همه حقایق را درباره آن بدانید تا به نتیجه خوبی دست یابید.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

دیدگاه خود را بنویسید