کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

تزریق دیسپورت و بوتاکس دور چشم ها و نتایج حاصل از آن

تزریق دیسپورت و بوتاکس در اطراف چشم‌ها می‌تواند چین و چروک‌ها را صاف کند. این درمان برای افرادی که به علت عوارض ناشی از جراحی پلک، از این نوع جراحی صرف نظر می‌کنند، ایده‌آل است.

دیسپورت و بوتاکس با جلوگیری از تکانه‌های عصبی که باعث انقباض عضلات می‌شوند، ظاهر چین و چروک‌های «پویا» را به حداقل می‌رسانند. در کلینیک دکتر رشیدی، دیسپورت اغلب به یک‌سوم قسمت بالایی صورت، مخصوصاً بین خطوط ابرو‌ها، چین‌های گوشه‌ی بیرونی چشم و چین‌های افقی پیشانی تزریق می‌شود.

دیسپورت و بوتاکس چه تفاوتی با هم دارند؟

«بوتاکس» نام تجاری اولین دارویی است که از Botulinum toxin تهیه شد. علاوه بر آن، برندهای معتبر دیگری از جمله Dysport نیز بر اساس این ماده تولید می‌شوند. در حال حاضر با توجه به این که Botox در ایران عرضه نمی‌شود، برند دیسپورت Dysport انگلستان، تنها برند معتبر در دسترس است و در کلینیک دکتر رشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چین و چروک‌های این نواحی، بدون انقباض عضلات در زیر پوست با این روش درمانی به حداقل می‌رسند و یا کاملا رفع می‌شوند.

دیسپورت و بوتاکس دور چشم‌ها به طور ویژه برای کم‌کردن ظاهر چروک‌های گوشه‌ی چشم‌ها و خطوط، و همچنین برای اصلاح پلک‌ها و ابرو‌های نامتقارن استفاده می‌شود. با این حال، تزریق دقیق برای جلوگیری از افتادگی پلک و سایر عوارض جانبی ناخوشایند، مهم است.

برخی از پزشکان از دیسپورت و بوتاکس زیر چشم برای صاف کردن ظاهر خطوط استفاده می‌کنند و نتایج خوبی نیز گزارش شده است، در حالی که بعضی دیگر از تزریق‌کنندگان به دلیل خطرات مشاهده‌شده، مانند افتادگی و کیسه‌ای شدن پلک پایین و دشواری در پلک زدن، از این روش استفاده نمی‌کنند.

مطالعه بیشتر

اشتباهات رایج درباره تزریق دیسپورت و بوتاکس

توجه به این نکته مهم است که همه نوع چین و چروک‌ها با دیسپورت و بوتاکس کاهش نمی‌یابند. به عنوان مثال، بیمارانی که مشکل ظاهری آن‌ها شامل خطوط باریک ناشی از آسیب آفتاب و چین‌های عمیق حاصل از جمع شدگی بافت نرم (soft tissue atrophy) است، این نوع درمان برای آن‌ها یا تاثیر ندارد و یا تاثیر جزئی خواهد داشت.

برای چین‌های عمیق ناشی از جمع‌شدگی یا آتروفی بافت نرم، تزریق ژل فیلر یا انتقال چربی همچنان بهترین گزینه است زیرا می‌تواند جایگزین کاهش حجم صورت شود.

برخی پزشکان برای تزریق دیسپورت و بوتاکس، به طور کل از نیمه‌ی پایینی صورت اجتناب می‌کنند، زیرا فکر می‌کنند که عضلات این ناحیه برای عملکرد‌های روزانه مورد نیاز هستند و نباید ضعیف شوند؛ و فقط از آن برای درمان یک‌سوم بالایی صورت استفاده می‌کنند.

با این وجود، برخی از پزشکان گزارش کرده‌اند که استفاده از دیسپورت و بوتاکس به روش غیرمجاز (استفاده از آن برای درمان نیمه‌ی پایینی صورت)، میزان موفقیت بالایی دارد. بیشتر اوقات، آنها از یک رویکرد محتاطانه استفاده می‌کنند، یعنی فقط مقدار کمی تزریق می‌کنند و سپس ۲ تا ۳ هفته صبر می‌کنند تا ببینند بیماران چگونه به آن پاسخ نشان می‌دهند.

طرفداران رویکرد «محتاطانه» احساس می‌کنند که این روش به‌ویژه برای درمان نواحی اطراف چشم و پلک ایده‌آل است. اعتقاد آنها در این مورد این است که رتوش کردن و یا تزریق اضافی، بسیار آسان‌تر از صبر کردن برای از بین رفتن اثرات دیسپورت و بوتاکس است که حتی ممکن است بیشتر از ۶ ماه طول بکشد.

تزریق دیسپورت در ارومیه

برای انجام تزریق دیسپورت در ارومیه می‌توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی مراجعه کنید. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت ویزیت لطفا با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید