کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

مراقبت از موی کاشته شده در زمستان

کاشت مو راهکاری موفق برای مردان و زنان و قابل انجام در تمام طول سال است. این روش درمانی برای بازیابی موهای از دست‌رفته و مقابله با ریزش و باریک‌تر شدن موها موفقیت‌آمیز بوده و به‌همین دلیل مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفته است. کاشت مو به روشهای FIT و FUT با بالاترین استانداردها در کلینیک دکتر رشیدی انجام می‌پذیرد. اگر به‌تازگی کاشت مو انجام داده‌اید و یا قصد دارید در آینده نزدیک اقدام کنید، توجه شما را به چند نکته ضروری در مراقبت از سر و موهایتان، به‌خصوص در فصل زمستان جلب می‌کنیم.

 

فعالیت بدنی و ورزش را کمتر کنید

اگر سبک زندگی شما پرتحرک است توصیه می‌کنیم پس از کاشت مو از میزان ورزش و فعالیت‌های جسمانی که باعث تعریق می‌شوند بکاهید؛ مخصوصاً در فصل زمستان که لباس‌های بیشتری به تن می‌کنیم عرق کردن بدن در پی انجام فعالیت‌های جسمانی افزایش می‌یابد. رعایت این مسئله در التیام موهای کاشته شده مؤثر است.

عرق کردن احتمال عفونت در دوره پس از انجام کاشت مو را افزایش می‌دهد. لذا توصیه می‌کنیم برای افزایش میزان موفقیت و ماندگاری این روش درمانی حداقل به مدت یک هفته پس از کاشتن مو فعالیت بدنی خود را کاهش دهید.

 

کلاه گشاد به سر کنید

به سر کردن کلاه زمستانی پس از کاشت مو ایرادی ندارد، اما بهتر است در این دوره کلاه‌های تنگ به سر نکنید. گردش هوا در منطقه سر باعث تنفس آن و تسریع روند بهبودی می‌شود. کلاه‌های تنگ باعث تعریق بیشتر می‌شوند و همانگونه که توضیح داده شد از این مسئله باید تا جای ممکن اجتناب کرد.

 

دست نزنید!

پس از انجام بسیاری از عمل‌های جراحی، به دست زدن به ناحیه عمل‌شده برای اکثر مردم وسوسه‌انگیز است مخصوصا در اعمالی مانند کاشت مو که دوست دارید بهبودی حاصل‌آمده را به اطرافیان خود نشان دهید. اما توجه داشته باشید این کار باعث طولانی‌شدن روند بهبودی می‌شود و بر این اساس توصیه می‌کنیم از دست زدن به سر خود بپرهیزید.

 

فصل ایده‌آل برای کاشت مو

زمستان فصلی ایده‌آن برای انجام کاشت مو است زیرا همواره به افرادی که موی سرشان به‌تازگی کشت شده توصیه می‌شود مراقب تابش مستقیم نور خورشید به سر باشند تا دوره مداوا طولانی نشود؛ مسئله‌ای که در زمستان راحت‌تر قابل کنترل است.

 

برای شستشوی موی سر عجله نکنید

بسیاری از ماها عادت به شستن روزانه موهای سرمان داریم ولی پس از کاشتن مو به‌خاطر احتمال عفونت باید از انجام آن بپرهیزید. معمولا توصیه می‌شود 7 تا 10 روز پس از کاشت مو نباید استحمام کرد تا موهای منتقل شده به‌طور کامل بهبود یابند. پس از گذشت این دوره می‌توانید مانند گذشته موهای سرتان را بشویید.

 

امیدواریم خواندن این نکات باعث مراقبت بهتر از موهای به‌تازگی کاشته‌شده شما شود. هرچه بهتر از موهای تازه مراقبت کنید ماندگاری و قوت آنها بیشتر خواهد شد. اگر سوال یا نگرانی پیش از کاشت مو دارید می‌توانید برای رزرو وقت ویزیت با پذیرش کلینیک دکتر رشیدی تماس بگیرید تا توسط یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان مورد معاینه قرار گیرید.

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید