کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

مراقبت از پوست در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگی

کرم‌های ضد چروک، سرم‌های چشم و بقیه محصولات مراقبت از پوست و ضد پیری می‌توانند به از بین رفتن اثرات پیری کمک کنند. استفاده از یک برنامه تاثیرگذار ضدپیری و مراقبت از پوست، با انتخاب سبک زندگی سالم‌ و مفید برای پوست آغاز می‌شود.

فواید داشتن عادت‌های سالم مراقبت از پوست
  • جلوگیری از لکه دار شدن پوست و از بین بردن آنها
  • دوام بیشتر استحکام و جوانی پوست
  • کاهش چین و چروک و خطوط صورت
  • روشن‌تر و جوان‌تر شدن پوست
  • جلوگیری از ضخیم‌تر شدن پوست
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست

مطالعه بیشتر

دو نوع پیری پوست وجود دارد که یکی از آنها قابل پیشگیری است!

برای کمک به تنظیم برنامه مراقبت از پوست و ضد پیری مخصوص خودتان، نکات کلیدی عادات سبک زندگی مفید برای پوست در ادامه این مطلب آمده است. این توصیه‌ها نتیجه سالها تحقیقات دنیای پزشکی است.

 

توصیه‌های ضد پیری پوست
  1. از پوست خود در مقابل آفتاب مراقبت کنید: مراقبت از پوست در مقابل آفتاب، پایه هر برنامه ضد پیری و مراقبت از پوست است. اشعه‌های آفتاب باعث پیری زودرس پوست می‌شوند. تعداد تحقیقات و یافته‌های پزشکی تأیید کننده این حقیقت به قدری زیاد است که برای آن کلمه جدیدی به نام «Photoaging» یا پیری ناشی از تابش آفتاب به‌وجود آمده است.

توصیه‌های پزشکان پوست برای کمک به مراقبت از پوست در مقابل آفتاب و اشعه‌های خطرناک UV دیگر را یک بار دیگر مرور کنید:

    • دنبال سایه بگردید: حتما بین ساعات ۱۰ صبح تا ۲ ظهر و هر زمانی که سایه شما از شما کوتاه‌تر بود، دنبال جای سایه‌دار بگردید.
    • مد لباس‌های‌تان تا جای ممکن پوشیده باشد: تا جایی که می‌توانید کلاه با لبه عریض، شلوار، و پیراهن‌های آستین‌بلند بپوشید. لباس‌های آستین بلند به کاهش نشانه‌های متداول پیری پوست در دست‌ها، از جمله لکه و نقطه‌های پیری، کمک می‌کنند.
    • هر روز قبل از بیرون رفتن از خانه، کرم ضد آفتاب بزنید: برای مراقبت از پوست تان به تمامی قسمت‌هایی از پوست که پوشیده نیست کرم ضد آفتاب بزنید. ضد آفتابی که در مقابل طیف گسترده‌ای از اشعه‌های مضر از پوست محافظت می‌کند، SPF30 یا بالاتر، و ضد آب باشد.
  1. برنزه کردن را فراموش کنید: نور آفتاب، تخت‌های برنزه‌کننده، و لامپ‌های آفتابی شما را در معرض اشعه خطرناک UV قرار می‌دهند. این اشعه‌های مضر، پیر شدن پوست را تسریع می‌کنند
  2. هر روز کرم مرطوب‌کننده بزنید: با بالا رفتن سن، پوست خشک‌تر می‌شود و خطوط صورت و چین و چروک‌ها پدیدار می‌شوند. مرطوب‌کننده‌ها آب را داخل پوست ما حبس می‌کنند و به آن ظاهر جوان‌تری می‌دهند. برای کسب نتایج بهتر، توصیه می‌شود از یک مرطوب‌کننده مخصوص چهره، یک مرطوب‌کننده بدن، و یک مرطوب‌کننده مخصوص لب استفاده کنید.
  3. چربی و غبار روی پوست را روزانه دو مرتبه بشویید: چگونگی شستن صورت می‌تواند بر ظاهر شما اثر بگذارد. توصیه می‌شود صورت را با آب گرم و یک تمیز کننده به جای صابون بشویید. همچنین از لیف کشیدن صورت و لایه‌برداری در هنگام شستشو بپرهیزید.
  1. سیگار نکشید: تنباکو حاوی سمومی است که باعث به وجود آمدن حالتی ناخوشایند در صورت می‌شود، که به آن اصطلاحاً «چهره سیگاری» می‌گویند. علائم این حالت شامل رنگ پوست کدر و خشکی پوست، از دست رفتن طراوت پوست، خطوط و چروک‌های زودتر از موعد، و ضخیم شدن پوست است.
  2. غذاهای سالم بخورید: رژیم غذایی سالم باعث به وجود آمدن پوست سالم می‌شود. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی میوه و سبزیجات، پروتئین بدون چربی، و چربی‌های مفید در رژیم غذایی‌تان وجود دارد.
  3. خواب کافی داشته باشید: بی دلیل نیست که به خواب اصطلاحاً «استراحت زیبا» گفته می‌شود.خواب به بدن شما زمان کافی برای تازه شدن و بازسازی می‌دهد.

مشاوره انتخاب مواد بهداشتی و آرایشی

برای مشاوره در زمینه انتخاب مواد بهداشتی و آرایشی اختصاصی مناسب برای پوست‌تان، می‌توانید به پزشکان متخصص پوست مراجعه کنید. در ارومیه کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی، یکی از مجهزترین مراکز درمانی استان آذربایجان غربی در این زمینه پذیرای مراجعان عزیز است. برای رزرو وقت ویزیت لطفا با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

برچسب ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید