کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

نوع ریزش موی سر من چیست؟

اگر خواننده این مطلب هستید، احتمالا شما هم از ریزش موی زود‌رس خود خسته شده‌اید. ممکن است شما هم داروهای «معجزه‌آسا» را امتحان کرده باشید که جواب نمی‌دهند؛ و نهایتاً به این نتیجه رسیده‌اید که کاشت مو بهترین راه است و تنها راه بازگرداندن موهای از دست رفته.

در بررسی خود در مورد کاشت مو، ممکن است به انواع مختلفی از ریزش مو  مانند موارد زیر برخورد کرده باشید. اکثراً گفته می‌شود که ریزش مو از نوع ۱ تا نوع ۷ متغیر است: نوع ۱ شخصی است که موها‌ی او با حالت طبیعی زیاد فرقی ندارد و بدون نیاز به ترمیم مو، مقدار قابل‌توجهی مو از دست نداده است. نوع ۷ فردی با کف سرکاملا طاس است که موها به دو طرف و پشت، حلقه‌ای تشکیل می‌دهند. برخی از وب سایت‌ها به شرح جزئیات هر نوع ریزش مو پرداخته و به شما در تعیین تعداد ایده آل گرافت‌های مورد نیاز برای ترمیم موهایتان کمک می‌کنند. همچنین یک الگوی ریزش مو برای خانم‌ها وجود دارد.

ریزش مو نوع ۲: آغاز عقب‌نشینی خط مو

ریزش مو نوع ۳: یک خط موی عقب‌رفته‌ی معلوم‌تر

این نوع دسته‌بندی‌ها اگرچه در بسیاری از سایت‌ها منتشر می‌شوند، اما به نظر ما چندان قابل استناد نیستند.

یک مرور سریع بر ترمیم مو

بیایید یک مرور سریع در مورد نحوه بازسازی مو به صورت بالینی داشته باشیم: یک تکنسین کاشت مو، موهای اهدا کننده را از ناحیه‌ای از پوست سر که در برابر ریزش مو مقاوم است، خارج کرده و فولیکول به فولیکول به مناطق طاس پوست انتقال می‌دهد. در بیشتر موارد، متهم اصلی در ریزش مو، الگوی طاسی مردانه است به این معنی که موهای اهدا کننده باید از پشت و دو طرف سر بیرون بیایند تا نواحی طاس بالای سر را پر کنند. میزان موی اهدا کننده برای کاشت به وضعیت طاسی که دارید بستگی دارد.

بیشتر بیماران موهای اهدایی کافی برای این کار دارند، زیرا معمولاً موهای کاشته شده در ناحیه‌ی پوست سر تحت تأثیر ریزش مو قرار نمی‌گیرند. با این حال، بسته به پیشرفت و شدت ریزش مو، ممکن است به پیوندهای کمتر یا بیشتری برای پر کردن قسمت‌های طاس نیاز داشته باشید.

ریزش مو نوع ۴: پیدایش یک نقطه طاسی

ریزش مو نوع ۵: نقطه طاس بزرگتر یا حتی از بین رفتن خط مو

درباره نوع ریزش مو خود را خسته نکنید

سیستمی که جمعیت را به انواع خاص ریزش مو تقسیم می‌کند، حاکی از این است که برای هر نوع ریزش مو یک پاسخ خاص وجود دارد و تنها کاری که باید انجام دهید انجام نوع خاصی از کاشت مو است که می‌تواند ریزش مو را درمان کند. اما باید توجه داشت ترمیم مو بیشتر یک هنر است تا علم، و نتیجه‌گیری از آن نیاز به یک متخصص خبره با سال‌ها تجربه دارد که با بررسی پوست سر شما بتواند بهترین روش را پیشنهاد کند. وی فاکتورهایی مانند سن فرد، سابقه خانوادگی، نوع و بافت مو و مقدار و کیفیت موهای ناحیه اهدا کننده را در نظر خواهد گرفت. همه این‌ها به او کمک می‌کند تا مشخص کند که چند پیوند برای بازیابی خط و حجم مو با طبیعی‌ترین ظاهر مورد نیاز است.

یک متخصص خبره با شروع به عمل کاشت مو، اطمینان حاصل می‌کند که زنده‌ترین فولیکول‌های اهدا کننده را استخراج کند. وقتی زمان کاشت فرا می‌رسد، انجام این کار در زوایای صحیح بسیار مهم است تا نتایج درستی حاصل شود و دقیقاً مانند موهای طبیعی به نظر برسند.

آنچه پزشک مو می تواند انجام دهد

انتخاب روش درمان و کاشت تنها با دیدن یک تصویر و اندازه عقب‌نشینی موها امکان‌پذیر نیست. پزشک مو به طور جداگانه هر فرد را معاینه می‌کند تا بهترین و مقرون به صرفه‌ترین برنامه درمانی را پیشنهاد کند. ما مفتخریم که بدون توجه به نوع ریزش مو، از بیماران خود به خوبی مراقبت می‌کنیم. ما معتقدیم که هرکسی لیاقت این فرصت را دارد تا زیبا جلوه کند و در مورد خودش احساس خوشایندی داشته باشد. فرقی نمی‌کند که شما فقط شروع یک خط مو در حال عقب نشینی داشته باشید، که ممکن است به تعداد کمتری از گرافت نیاز داشته باشد، یا یک لکه طاسی داشته باشید که در پشت سر شما در حال رشد است. تیم تخصصی کلینیک دکتر رشیدی آماده ارائه بهترین راهکارها برای شماست.

ریزش مو نوع ۶: امتداد لکه طاسی در کل قسمت بالای سر

ریزش مو نوع ۷: کف سر طاس و خط موی از بین رفته 

مطالعه بیشتر

آیا کاشت مو می‌تواند همه انواع ریزش مو را جبران کند؟
آیا من کاندیدای خوب ترمیم مو هستم؟

هرگز زود نیست که به ترمیم مو فکر کنیم. ممکن است با دیدن این دسته‌بندی‌ها فکر کنید که در دسته‌ی ۱ قرار دارید، به این معنی که ریزش موی سرتان در حد طبیعی است. اما حتی یک خط مو که کمی عقب می‌رود، می‌تواند نشان‌دهند‌ه‌‌ی ریزش شدیدتر مو در چند سال آینده باشد. چرا وقتی می‌توانید با تعداد بسیار محدودی از گرافت‌ها برای حفظ سلامت کامل سر مو استفاده کنید، از این موقعیت بگذرید؟

همچنین این نکته را هم باید اضافه کنیم که مانند تمام جراحی‌های زیبایی، کاشت موی موفقیت‌آمیز باید همراه با انتظارات واقع‌بینانه باشد.

چرا وقتی موهای خود شما می‌توانند به بهترین نحو وضعیت سر را نشان می‌دهند، به عکس‌های اینترنتی و تصمیم خودسرانه بسنده می‌کنید؟ بهترین راه برای تعیین تعداد پیوندهای مویی که برای دستیابی به ظاهر مورد انتظار نیاز دارید، تعیین وقت برای مشاوره با یک متخصص پوست و مو است.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید