کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

کاشت مو برای خانم‌ها نیز امکان‌پذیر است

ریزش مو صرفاً در آقایان اتفاق نمی‌افتد و خانم‌ها نیز از این مشکل رنج‌ می‌برند. بنابراین، اگر شما که در حال خواندن این مطلب هستید، یک زن هستید و ریزش مو را تجربه‌ کرده‌اید، نگران نباشید؛ چرا که تنها نیستید. در واقع، باید گفت که ریزش مو در خانم‌ها، به هیچ‌وجه غیرمعمول نیست. طبق گزارش انجمن متخصصان پوست آمریکا، خانم‌ها تقریباً نیمی از موارد ریزش مو در ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهند و ۳۰ میلیون زن آمریکایی از این مشکل رنج می‌برند. نکته‌ای که وجود دارد این است که خانم‌ها به دلیل خجالت و استرس ناشی از ریزش مو، اقدامی نمی‌کنند.

خوشبختانه باید بگوییم که ریزش مو در خانم‌ها را می‌توان به آسانی و مشابه آقایان با کاشت مو به روش FIT درمان کرد. با این حال، به تفاوت‌ها نیز باید توجه داشت. نباید از این نکته غافل شد که کاشت مو در خانم‌ها به دلایلی مانند ساختار بدنی متفاوت با مردان، با محدودیت‌های خاصی همراه است. به عنوان مثال، در زنان نسبت به مردان که می‌توان از ناحیه‌‌ سینه و ریش، برداشت گرافت‌های مو را انجام داد، محدودیت وجود دارد و معمولاً برداشت از نواحی دیگر هم ماندگاری بالایی ندارد.

با ما همراه باشید تا به سوالات مختلفی که در ذهن‌تان ایجاد می‌شود، پاسخ دهیم.

چه عاملی باعث ریزش مو در خانم‌ها می‌شود؟

در خانم‌ها معمولاً خط جلوی سر حفظ می‌شود و تراکم موها در قسمت فرق و جلوی سر کم می‌شود و خانم‌ها احساس می‌کنند زمانی که فرق باز می‌کنند، کف سرشان پیداست و موهای‌شان نازک شده‌اند. عوامل موثر در ریزش مو ممکن است شامل موارد روبرو باشند: استرس، تغییرات وزن، زایمان، مشکلات غدۀ تیروئید، ریزش مو در اطراف محل برش جراحی قبلی، واردآمدن ضربه و یائسگی. یکی از دلایل اصلی ریزش مو در بین خانم‌ها، نوعی بیماری ارثی به نام آلوپسی آندروژنتیک است. این بیماری به طور معمول با افزایش سن بروز می‌یابد، اما می‌تواند در هر سنی رخ دهد.

باید توجه داشت که آلوپسی آندروژنیک با طاسی در مردان متفاوت است. مردان معمولاً کچل‌شدن را با عقب‌رفتن خط مو یا تکه‌های مشخص کچلی و به طور کلی، خالی‌شدن روی سر می‌بینند. اما ریزش مو در خانم‌ها عموماً به شکل کم‌پشتی کلی رخ می‌دهد.

مراجعه زودهنگام به پزشک متخصص برای تشخیص هر گونه مشکل، ضروری است. قبل از در نظر گرفتن کاشت یا پیوند مو، بیماران خانم باید توسط پزشک متخصص معاینه شوند تا مشخص شود که این ریزش مو به دلیل بیماری خاصی نیست. کاشت مو در خانم‌ها توسط کلینیک‌های موردتایید و هم‌چنین توسط پزشکان باتجربه در زمینه کاشت مو انجام می‌شود. انتخاب بهترین مرکز کاشت مو همیشه کاری دشوار است. کلینیک تخصصی دکتر رشیدی، به عنوان یکی از بهترین مراکز کاشت مو در ارومیه شناخته می‌شود.

توجه داشته باشید که برای هر خانمی که دچار ریزش مو است، کاشت مو سودمند نیست و تنها برای برخی از آنان کارآمد است. با مراجعه به پزشک متخصص می‌توان بهترین تصمیم‌گیری را در این زمینه انجام داد.

پزشک تصمیم می‌گیرد که کدام‌ یک از دو روش برداشت واحد فولیکولی (کاشت مو به روش FIT) یا کاشت واحد فولیکولی (کاشت مو به روش FUT) گزینه بهتری برای رسیدن به اهداف دلخواه بیمار هستند. هم‌چنین ممکن است تصمیم بگیرد پیش از پیوند مو یا در حین آن، درمان دارویی برای بیمار تجویز کند یا خیر.

 

ریزش مو تا چه اندازه طبیعی است؟

به طور کلی، اگر فرد به طور متوسط، ​​روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار موی خود را از دست بدهد، ریزش موی طبیعی دارد. در بیشتر موارد، ریزش موی بیش‌تر از حد معمول، ارثی بوده و ناشی از تغییرات هورمونی است. اگر فکر می‌کنید ریزش موهای شما بیش‌تر از حد معمول است، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، موهای روی بالش را بشمارید، پس از شانه‌زدن موهای موجود در شانه را بشمارید و یا این‌که زمانی که به حمام می‌روید، درپوش چاه را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که بیش‌تر از حد معمول، موهای خود را از دست می‌دهید، باید به متخصص پوست‌ومو مراجعه کنید. پزشک سایر علل احتمالی ریزش مو از قبیل کم‌خونی، کم‌کاری تیروئید، بیماری‌های خودایمنی و عوارض جانبی داروهای تجویزی برای سایر بیماری‌ها را بررسی می‌کند.

براساس یک سری دلایل غیرپزشکی، ممکن است خانم‌ها بیش‌تر از آقایان دچار ریزش مو شوند، اما باید توجه داشت که بسیاری از این دلایل، قابل‌اجتناب هستند؛ محکم‌ شانه‌زدن موها به خصوص زمانی که موهای شما خیس هستند، استفاده از گیره‌‌ها و کش‌های مو که موها را تحت فشار قرار می‌دهند، استفاده بیش از حد از سشوار و اتوی مو و رژیم غذایی نامناسب است.

۳۰ درصد از خانم‌های بالای ۳۰ سال، ریزش مو را تجربه می‌کنند. خانم‌های مبتلا به ریزش مو از کاهش اعتمادبه‌نفس، گوشه‌گیری و احساس جذابیت کمتر رنج می‌برند. به همین خاطر، تشخیص ریزش مو در اسرع وقت ضروری است.

مطالعه بیشتر

۱۰ عادت مراقبت از مو که به مو‌ها آسیب می‌زند
چه انتظاری از کاشت مو داشته باشیم؛ پیوند مو به روش FIT

به طور معمول، خانم‌ها بیشتر از آقایان نسبت به نتیجه کاشت مو نگران هستند و سوالات زیادی در ذهن دارند. آیا باید موهایم را کاملاً بتراشم؟ چگونه می‌توانم موهای کاشته‌شده را پنهان کنم؟ آقایان در اغلب موارد، موهای خود را قبل از کاشت مو کاملاً می‌تراشند تا بتوانند زودتر نتیجۀ کاشت مو را ببینند. در کاشت مو به روش FIT، نیازی نیست که خانم‌ها موهای خود را کاملاً بتراشند.

دو روش رایج کاشت مو برای خانم‌ها وجود دارد که عبارتند از FUT و FIT (یا همان FUE). در ادامه به توضیح این روش‌ها می‌پردازیم:

  • در روش FUT، پس از انجام بی‌حسی موضعی، نواری کوچک (فِلَپ) از پشت سر برداشته شده و سپس، این محل بخیه زده می‌شود. پس از آن، نوار برداشته‌شده توسط پزشک و با استفاده از میکروسکوپ‌ و ابزارهایی خاص به واحدهای فولیکولی تقسیم می‌شود. این واحدهای فولیکولی در قسمت‌های طاس سطح سر کاشته می‌شوند.
  • در روش FIT با استفاده از یک میکروپانچ، گرافت‌های مو به صورت جداگانه از محل اهدا جدا و در محل کاشت جاگذاری می‌شوند. محل اهدا در این روش نیز معمولاً پشت سر یا کناره‌های سر است. بنابراین، بدون ایجاد برش در پوست سر، گرافت‌ها برداشته و کاشت می‌شوند. در این روش، معایبی از قبیل خون‌ریزی شدید و جای بخیه مشاهده نمی‌شود و برای خانم‌هایی که دچار نازک‌شدگی موها هستند، نتیجه‌ای رضایت‌بخش و طبیعی‌تر به دنبال دارد. این روش، دوره بهبودی کوتاه‌تری دارد (۲ تا ۷ روز).

هر گرافت برداشته‌شده از پشت یا کناره‌های سر، معمولاً شامل ۱ تا ۴ ریشه مو است اما ممکن است این تعداد در موهایی با تراکم بالاتر، تا ۱۲ ریشه در یک گرافت برسد. بعد از برداشت گرافت‌ها، پیوند فولیکول‌ها در نقطه‌های مورد نظر انجام می‌شود که می‌تواند موجب رویش موهای طبیعی فرد در این نقاط شود.

روش FIT یا FUE با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. شما در طول مدت انجام درمان کاملاً بیدار خواهید بود و می‌توانید با جراح خود صحبت کنید. ابتدا بی‌حسی موضعی در ناحیه اهداکننده در پشت سر تزریق می‌شود (تزریق بی‌حسی ممکن است کمی سوزش داشته باشد اما خیلی زود برطرف می‌شود) و سپس فولیکول‌های مو به تعداد مورد نیاز، یکی یکی از پشت سر یا کناره‌های گوش برداشته می‌شوند. برداشت فولیکول‌ها با دقت بسیار زیاد و به گونه‌ای انجام می‌شود که کاهش چشمگیری در تراکم موها در ناحیه اهداکننده به وجود نیاید.

 

مشاوره کاشت مو

در جلسه مشاوره در کلینیک دکتر رشیدی شدت ریزش مو، تعداد گرافت‌های لازم برای رشد موها، و مناطق برداشت و کاشت مشخص می‌شوند. سپس، مناسب‌ترین روش توسط پزشک متخصص به شما پیشنهاد خواهد شد.

کاشت مو برای خانم‌ها بیش از آن‌چه که فکر می‌کنید، رایج است و بیشتر خانم‌هایی که اقدام به این کار کرده‌اند، می‌گویند که ای کاش زودتر اقدام می‌کردند.

کاشت مو در ارومیه

همگام با دیگر کشورها، تکنیک‌های نوین کاشت مو در ایران نیز ارائه می‌شود و در کلینیک‌های معتبر، با کیفیت بالا در حد استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد.

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر رشیدی یکی از معتبرترین مراکز تخصصی کاشت مو به روش‌های FIT و FUT در ارومیه است. تلفیق تجربه 15 ساله و استفاده از دستگاه‌ها و تکنیک‌های روز باعث بازگرداندن موهای سر هزاران مراجعه کننده به این کلینیک با حداقل درد و بدون برجای ماندن اثر جراحی شده است. برخلاف روش‌های سنتی، انجام این روش‌ها در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد و نیازی به نگهداری‌های پیچیده پس از انجام آنها نخواهید داشت.

کلینیک تخصصی دکتر رشیدی در ارومیه سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی دارد و مجهز به آخرین دستگاه‌های روز پزشکی، با پرسنل مجرب و در فضایی مناسب و استریلیزه است. برای رزرو وقت ویزیت و کاشت مو، می‌توانید با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

توجه

کلیه عکس‌های نمایش داده شده در این بخش، بدون هرگونه روتوش و تغییرات، از نمونه‌های کاشت شده در کلینیک دکتر رشیدی تهیه شده و صرفاً به‌منظور ارائه کیفیت کاشت مو در این کلینیک، و با کسب اجازه از صاحبان آنها در این سایت به نمایش درآمده است.

اشتراک گذاری :

دیدگاه خود را بنویسید