کلینیک پوست، مو، زیبایی و لیزر دكتر تورج رشیدی

رمز موفقیت در تزریق دیسپورت، بوتاکس و فیلر‌

تزریق دیسپورت و بوتاکس در اکثر کشورهای دنیا جزو محبوب‌ترین روش‌های زیبایی با حداقل تهاجم است. با این حال هنوز نکات زیادی وجود دارد که مردم در مورد تزریق بوتاکس و فیلر‌ها نمی‌دانند. در این مطلب، چند نکته که قبل از تزریق فیلر‌ و بوتاکس باید بدانید آمده است.

دیسپورت و بوتاکس چه تفاوتی با هم دارند؟

«بوتاکس» نام تجاری اولین دارویی است که از Botulinum toxin تهیه شد. علاوه بر آن، برندهای معتبر دیگری از جمله Dysport نیز بر اساس این ماده تولید می‌شوند. در حال حاضر با توجه به این که Botox در ایران عرضه نمی‌شود، برند دیسپورت Dysport انگلستان، تنها برند معتبر در دسترس است که در کلینیک دکتر رشیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کسی که تزریق را انجام می‌دهد نقش بسیار مهمی دارد

در بیشتر موارد، موفقیت در این نوع درمان‌های زیبایی به مهارت پزشک بستگی دارد. پرس و جو در مورد اعتبار و صلاحیت متخصص پوست بسیار مهم است. متخصصین پوست مجرب و ماهر، با درک عمیق از آناتومی صورت، بهترین افراد برای انجام تزریق درمان‌های پوستی هستند.

در مورد تخصص پزشک و سابقه کاری او در زمینه تزریقات زیبایی، سوال کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که پزشک شما یک فروشنده مجاز از شرکتی است که مواد تزریقی مورد نظر شما را تولید می‌کند.

انتظارات از نتایج حاصل

نکته‌ای که اکثر متخصصان پوست به انجام آن توصیه نمی‌کنند، آوردن تصاویر افراد مشهور و درخواست ویژگی‌های ظاهری شبیه آن‌هاست. در عوض، تصویری از 20 سالگی خود بیاورید، زیرا این معمولاً زمانی است که صورت شما کامل‌تر است.

همچنین، برای توصیه‌ها و پیشنهادهایی که ممکن است در ابتدا در نظر نگرفته باشید، آماده باشید؛ ممکن است تنها با یک دوره تزریق به ظاهر دلخواه خود نرسید. به یاد داشته باشید که ارائه‌‌دهندگان خدمات زیبایی هنوز هم باید کار خود را با قیاس چهره شما پیش ببرند. توصیه می‌شود به تدریج پیش بروید و بعداً موارد بیشتری را اضافه کنید. به علاوه شما همیشه باید با تغییر عقیده، احساس راحتی کنید.

موارد استفاده از بوتاکس و فیلر

تزریق‌ها به طور معمول برای درمان چین و چروک در قسمت فوقانی صورت، اطراف چشم و پیشانی استفاده می‌شوند. فیلر‌ها درست در زیر پوست قرار می‌گیرند تا در نواحی مختلف صورت از جمله لب‌ها، اطراف دهان و روی خط فک پشتیبانی و حجم ایجاد کنند.

قبل و بعد از تزریق

تزریق سم بوتولینوم، نیازی به انجام کاری از قبل یا مراقبت بعد از درمان ندارد. تنها اقدامی که ضمن احتیاط بهتر است انجام دهید، بالا نگه داشتن سر و خودداری از انجام تمرینات ورزشی شدید حدود چهار ساعت پس از درمان است. همچنین محل تزریق را مالش یا ماساژ ندهید زیرا باعث جا‌به‌جایی محلول تزریق شده می‌شود.

به طور معمول حدود یک هفته طول می‌کشد تا نتایج بوتاکس دیده شود، زیرا عضلات هدفی که سبب به وجود آمدن چین و چروک صورت شده بودند، شل می‌شوند. با این حال، از آن جا که مقداری تورم و کبودی از عوارض جانبی رایج تزریق فیلر به ویژه در مناطق حساس مانند لب‌ها است، حداقل دو روز قبل از هرگونه رویداد مهم، وقت تزریق را تعیین نمایید.

ماندگاری نتایج شما

عوامل موثر در ماندگاری نتایج شامل مقدار تزریق محصول، کیفیت و برند محصولِ مورد استفاده و محل مصرف آن در صورت است. به طور کلی، سم بوتولینوم تقریباً 3-4 ماه دوام دارد در حالی که این مقدار در فیلر هیالورونیک‌اسید به طور متوسط 9 الی ۱۲ ماه است. اگر از این روش راضی هستید، در نظر داشته باشید که این بخشی از نیاز‌های زیبایی شماست و لازم است که ادامه‌دار باشد.

از طرف دیگر، اگر نتایج را دوست ندارید، بهتر است بدانید که فیلر هیالورونیک‌اسید برگشت‌پذیر هستند. با تزریق آنزیم ویژه‌ای می‌توان فیلر را طی یک روز از بین برد. بوتاکس بلافاصله برگشت‌پذیر نیست، اما اثرات آن نیز دائمی نیست و در نهایت بدون ترمیم از بین می‌رود.

عوارض جانبی بالقوه

اگرچه درمان‌های زیبایی تزریقی مانند بوتاکس و فیلر‌ها نسبتاً بی‌خطر و موثر هستند، اما برخی از عوارض جانبی بالقوه همانند بیشتر درمان‌های زیبایی وجود دارد. قرمزی، کبودی و تورم در محل تزریق کاملاً طبیعی است.

با این حال، عوارض جدی‌تر مانند تجربه علائم شبیه آنفولانزا، سردرد، حالت تهوع، خونریزی در محل تزریق و بثورات پوستی همراه با خارش ممکن است نیازمند مراجعه به پزشک باشند. قبل از تزریق حتماً با پزشک متخصص پوست درمورد خطرات احتمالی مشورت کنید تا در مورد عواقب و عوارض جانبی احتمالی اطلاعاتی داشته باشید.

تزریق دیسپورت در ارومیه

برای انجام تزریق دیسپورت در ارومیه می‌توانید به کلینیک تخصصی پوست و مو دکتر رشیدی مراجعه کنید. روش‌های درمانی در این کلینیک زیر نظر یکی از باتجربه‌ترین متخصصان پوست و مو در استان با سوابق علمی متعدد و سابقه پزشکی درخشان در امور درمانی و زیبایی در یکی از مجهزترین مراکز درمانی ارومیه و استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد. برای رزرو وقت ویزیت لطفا با پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید